۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۵۸
کد خبر: 82095235
T T
۰ نفر
استاندار قزوين از نبود برنامه جدي براي صادرات در حوزه كشاورزي انتقاد كرد

قزوين-ايرنا- استاندار قزوين از نبود يك برنامه جدي براي صادرات محصول هاي كشاورزي انتقاد كرد و گفت: بايد اين ضعف را به سرعت و با يك برنامه ريزي درست برطرف كرد.

به گزارش ايرنا، فريدون همتي روز سه شنبه در نشست بررسي مسائل و مشكلات حوزه كشاورزي كه به موضوع توليد و صادرات مرغ و تخم مرغ اختصاص داشت، افزود: توسعه صادرات به معناي افزايش كيفيت در توليد، ايجاد فرصت هاي شغلي بيشتر و درآمدزايي بهتر است.
وي با بيان اينكه يارانه تشويقي مربوط به بخش كشاورزي در استان قزوين تنها به آن دسته از واحدهايي كه صادرات داشته باشند، اختصاص مي يابد، اضافه كرد: اين مهم را بايد به عنوان يك سياست تشويقي براي تقويت صادرات در بخش كشاورزي تلقي بايد كرد.
استاندار قزوين خاطرنشان كرد: مديريت ارشد استان از هر برنامه اي كه به توسعه و تقويت صادرات بخش كشاورزي منتهي شود، حمايت به عمل مي آورد.
نماينده عالي دولت در استان قزوين هشدار داد: اگر نتوان محصول هاي كشاورزي بويژه مرغ، تخم مرغ و شير را صادر كرد و يا در بازارها به فروش رساند، توليد كشاورزان روي دست آنها باقي مي ماند و اين موضوع به يك تهديد تبديل مي شود.
استاندار قزوين با اشاره به برگزاري نشست هاي مختلف در حوزه هاي اقتصادي از جمله در بخش كشاورزي، گفت: اين نشست ها بايد از خروجي لازم برخوردار باشد، در حالي كه گاهي اوقات اين موضوع را نمي بينيم.

*** هدف گذاري براي صادرات ساليانه 200 ميليون دلار محصول هاي كشاورزي از قزوين
وي در ادامه بر ضرورت هدف گذاري براي صادرات ساليانه 200 ميليون دلاري محصول هاي كشاورزي از قزوين به خارج از كشور تاكيد كرد و گفت: اين عدد را بايد به تعداد ماه هاي سال تقسيم كرد تا در پايان هر سال به اين رقم دست يافت.
همتي گفت: بازار روسيه فرصت خوبي براي فروش محصول هاي كشاورزي قزوين از جمله مرغ و تخم مرغ است و در اين راستا بايد ازسوي جهاد كشاوري و بخش خصوصي شاهد برنامه ريزي براي حضور در بازار اين كشور باشيم.
استاندار قزوين بر بهره گيري از ظرفيت تشكل هاي كشاورزي براي كمك به توسعه صادرات اين بخش تاكيد كرد و افزود: بايد صادرات در اين بخش را جدي گرفته و آن را بيش از پيش فعال كنيم.
استان قزوين داراي 422 واحد توليد كننده مرغ گوشتي و 59 واحد توليد تخم مرغ است.
سال گذشته 53 هزار تن گوشت مرغ و 69 هزار تن تخم مرغ در استان قزوين توليد شد.
3013/ 6128

سرخط اخبار استان‌ها