۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۲۰:۴۶
کد خبر: 82729509
T T
۰ نفر
جذب بيش از 70 درصد خط اعتباري مكانيزاسيون بخش كشاورزي در مازندران

ساري – ايرنا – رئيس جهاد كشاورزي مازندران از جذب بيش از 70 درصد خط اعتباري توسعه مكانيزاسيون بخش كشاورزي در اين استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، دلاور حيدرپور شامگاه دوشنبه در حاشيه گشايش نمايشگاه تخصصي كشاورزي شهرستان قائمشهر و در جمع خبرنگاران افزود : امسال همچون سال هاي گذشته در طرح خط اعتباري توسعه مكانيزاسيون بخش كشاورزي 69 ميليارد تومان براي اين استان در نظر گرفته شده است .
وي با بيان اينكه اين طرح از منابع بانك كشاورزي و با بهره 15 درصد در اختيار متقاضيان قرار مي گيرد ، گفت : مهلت بازپرداخت آن هم 15 سال است كه با استفاده از اين ظرفيت ها مي توان تعداد ماشين آلات را در بخش كشاورزي افزايش دهيم.
رئيس جهاد كشاورزي مازندران با بيان اينكه از اين ميزان مبلغ بيش از 70 درصد جذب اعتبار داشته ايم ، افزود : همكاران ما درصدد هستند تا تقاضاي كشاورزان را پاسخ دهند و در اين زمينه هيچ گونه محدوديتي وجود ندارد.
به گفته حيدرپور خيلي از تقاضا ها به غير از كمباين كه از كارخانه سازنده جوابگو نيست ، مابقي تقاضا ها به روز جواب داده مي شود .
رئيس جهاد كشاورزي مازندران با بيان اينكه طي 2 سال گذشته بيش از 220 ميليارد تومان تسهيلات داده شد، بيان كرد : در اين راستا بيش از 6 هزار دستگاه انواع ماشين آلات در اختيار متقاضيان قرار گرفته است .
وي با اشاره به اينكه در برخي از زمين هاي اين استان برداشت برنج تا 90 درصد به صورت مكانيزه است ، افزود : در اين راستا هم 30 درصد از نشاء كاري به صورت ماشيني است و بايد تمام تلاش خود را به كار بگيريم تا درباغهانيز از ماشين الات استفاده كنيم.
** اين نمايشگاه يك فرصت است
رئيس جهاد كشاورزي مازندران با بيان اينكه اين نمايشگاه براي توليد كنندگان ما يك فرصت است ، افزود : توليدكنندگاني كه از نقاط كشور در اين نمايشگاه حضور بهم رسانده اند داراي ماشين آلات با تكنولوزي بالا هستند .
حيدرپور بيان كرد : بسيار حائز اهميت است تا ماشين آلات را در توليد محصولات كشاورزي بالا ببريم زيرا اين امر باعث مي شود تا بهره وري بالا و هزينه توليد را كاهش دهيم .
چهاردهين نمايشگاه تخصصي كشاورزي در سه سالن و در فضائي با مساحت 10 هزار متر مربع و با 160 غرفه برپا شده است .
اين نمايشگاه همه روزه تا 26 آبان از ساعت 16 تا 21 پذيراي علاقه مندان است.
خبرنگار : مونا معيني كوچكسرائي **انتشار دهنده:محسن حسن نيا
7334/1899

سرخط اخبار استان‌ها