۱۴ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۱۶
کد خبر: 82785708
T T
۰ نفر
15 هزار تن انواع محصولات سردرختي در پارس آباد برداشت شد

اردبيل - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي پارس آباد مغان گفت: امسال ميزان برداشت انواع محصولات سردرختي در اين شهرستان به 15 هزار تن رسيد.

علي اكبر حسنيان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در سال هاي گذشته تلاش بيشتري بر گسترش سطح باغ ها در اين شهرستان شده و شرايط مساعد محيطي و خاك حاصلخيز و مشكل ساز نبودن سرماي ديررس بهاره در اين شهرستان موجب شده تقاضا براي احداث انواع باغ هاي ميوه در اين شهرستان بيشتر شود.
او اظهار كرد: سطح باغ هاي ميوه در اين شهرستان 2 هزار هكتار است و بيشتر محصولات سردرختي هلو ، شليل ، آلو و سيب مي باشد.
وي همچنين سطح زير كشت محصولات گلخانه اي در اين شهرستان را 5.3 هكتار ذكر كرد كه در آن گوجه گيلاسي ، خيار ، سبزي و فلفل كشت مي شود.
او اظهار كرد: ميزان محصولات توليدي اين سطح از گلخانه ها در اين شهرستان سالانه بيش از 600 تن مي باشد با توجه به نقش موثري كه گسترش واحدهاي گلخانه اي در رفع معضل بيكاري و اشتغالزايي جوانان تحصيل كرده دارد اين مديريت تسهيلات بانكي با بهره وام بانكي پايين در اختيار متقاضيان قرار مي دهد.
وي از متقاضيان خواست با مراجعه به مديريت جهاد كشاورزي اين شهرستان و يا مراكز خدمات تابعه آن تشكيل پرونده دهند تا پس از طي مراحل قانوني حمايت هاي مالي در قالب تسهيلات كم بهره و همچنين مشاوره هاي كارشناسي و تخصصي ارائه شود.
حسنيان افزود: در اين شهرستان 2 واحد پرورش صنعتي قارچ خوراكي فعال است كه سالانه 300 تن قارچ دكمه اي توليد مي شود.
وي گفت: فعاليت هاي خوبي در اين شهرستان در توسعه كشت گياهان دارويي انجام شده از جمله آن مي توان به زير كشت بردن 10 هكتار از انواع گياهان دارويي همچون به ليمو ، مليس ، آويشن باغي و نعنا فلفلي اشاره كرد.
پارس آباد مغان در شمال اردبيل و در نوار مرزي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
خبرنگار: گيتي طالبي ** انتشار دهنده: سيفعلي موسي زاده
6018/6016

سرخط اخبار استان‌ها