۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۲۸
کد خبر: 82730357
T T
۰ نفر
فیروزكوه در تولید گوشت ماهی در جایگاه نخست استان تهران قرار دارد

تهران- ایرنا - رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان تهران با اشاره به تولید51 درصد گوشت ماهی استان تهران در شهرستان فیروزكوه، گفت: این شهرستان جایگاه نخست را در تولید گوشت ماهی و جایگاه دوم را در تولید دام با 208 هزار راس در سطح استان دارد.

علی اشرف منصوری روز سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران كه به میزبانی شهرستان فیروزكوه و به ریاست استاندار تهران در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار كرد: شهرستان فیروزكوه دارای 5800 هكتار اراضی كشاورزی و باغات است كه حدود 6هزار نفر جمعیت بهره بردار، 2هزار و 300 واحد دامداری، 32 مرغداری، 46 واحد مزرعه پرورش ماهی، 3واحد پرورش قارچ، 55 واحد زنبورداری و 48 تشكل واحدهای تولیدی دارد.
وی ادامه داد: شهرستان فیروزكوه در چندین محصول مورد توجه استان تهران است كه می توان به تولید گوشت ماهی با 51 درصد در سطح استان به عنوان جایگاه نخست، تولید انار با 28درصد، تعداد واحدهای دامی 24 صنعتی درصد و سنتی حدود 27 درصد، تولید مرغ و گوشت 25درصد، دام سبك 20درصد و جمعیت كل دام شهرستان 208 هزار راس دانست كه جایگاه دوم استانی را دارد.
وی با بیان اینكه شهرستان فیروزكوه در بخش تولید سیب با 12 و زردآلو 10 درصد در جایگاه سوم استانی است، خاطرنشان كرد: یكی از برنامه های جهاد استان در شهرستان فیروزكوه توسعه واحد های گلخانه ایی است ولی با توجه به شرایط جوی و سرمای منطقه، تولید صیفی جات جوابگو نبوده و تاكید ما بر تولید گل می باشد.
منصوری ادامه داد: در بخش توسعه واحد های گلخانه ایی هم اكنون در شهرستان 11 هكتار است كه در 2 سال گذشته محقق شده و سالانه حدود 4 تا 5 هكتار با هدف توسعه سطح به این میزان افزوده می شود كه توانستیم در طی این 2سال 2.5 برابر طرح توسعه گلخانه را افزایش دهیم.
وی به توسعه شبكه آبیاری و مكانیزاسیون در شهرستان فیروزكوه اشاره كرد و افزود: هرسال در این بخش بودجه ایی ابلاغ می شود كه سهم ما در استان تهران 27 میلیارد تومان بوده كه توزیع شهرستانی انجام شد و در سال گذشته 340 دستگاه ماشین آلات كشاورزی به شهرستان تخصیص یافت و امسال توانستیم 406 دستكاه را طی شش ماهه نخست سال جذب كنیم و كل منابع تا شهریور امسال جذب شد.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان تهران به بخش آبیاری اراضی كشاورزی اشاره كرد و گفت: سهم اراضی كشاورزی در سطح استان در بخش آبیاری 5800 هكتار است كه در سال95، 3 هزار و 400 هكتار تجمیع و به سامانه آبیاری متصل شد و امسال 150 هكتار به شهرستان اختصاص یافته و حدود 700 هكتار نیز در حال انجام قرارداد بوده كه در صورت رفع مشكل سهم آورده ها توسط كشاورزان این مهم این قطعی می شود.
این مقام مسئول همچنین به صنایع تبدیلی اشاره كرد و گفت: میزان تولید صنایع تبدیلی در استان 35 هزار تن است كه جذب ما برای واحد های بهره برداری 320 هزار تن می باشد و سهم شهرستان فیروزكوه در این بخش حدود 182 هزار تن بوده است.
صبح امروز، 'محمد حسین مقیمی' استاندار تهران و هیات همراه در سومین سفر استانی در شهرستان فیروزكوه حضور یافتند و شركت در 4 نشست كارگروه مشترك استان و شهرستان، دیدار با خانواده شهدا و ملاقات مردمی و همچنین دیدار با نخبگان شهرستان و برگزاری نشست هم اندیشی با آنان از جمله برنامه پایانی آقای مقیمی در این شهرستان خواهد بود.
شهرستان فیروزكوه در منتهی‌الیه شمال شرقی استان تهران واقع شده ‌است. این شهرستان از شمال و شرق به استان مازندران، از جنوب و جنوب شرقی به شهرستان سرخه در استان سمنان و از غرب به شهرستان دماوند محدود می‌گردد. این شهرستان بر روی بخشی از سلسله جبال البرز مركزی قرار گرفته‌است. فیروزكوه دارای دوبخش مركزی و ارجمند است.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با كانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده :موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539

سرخط اخبار اقتصاد