۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۴۰
کد خبر: 82111250
T T
۰ نفر
30 اكيپ نظارتي دامپزشكي استان اصفهان در ماه رمضان فعال است

اصفهان- ايرنا- رئيس اداره نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي دامپزشكي استان اصفهان گفت: 30 اكيپ نظارتي از آغاز تا پايان ماه مبارك رمضان در سطح استان نظارتي ويژه را بر مراكز عرضه محصولات دامي خواهند داشت .

به گزارش ايرنا از روابط عمومي دامپزشكي استان اصفهان، دكتر عبدالرضا مرادي روز دوشنبه با اشاره به آغاز طرح تشديد كنترل و نظارت بهداشتي دامپزشكي ويژه ماه مبارك رمضان همزمان با سراسر كشور افزود: در ماه مبارك رمضان حجم خريد و فروش فرآوردهاي خام دامي افزايش چشمگيري پيدا مي كند.
مرادي گفت: در قالب اين طرح، بمدت يكماه، نظارت ويژه اي روي حدود يكصد كشتارگاه و كارگاه بسته بندي و همچنين حدود 10 هزار مركز عرضه فرآورده هاي خام دامي، از توليد تا عرضه، در سطح استان انجام مي شود.
وي اظهار كرد: در طرح تشديد نظارت در ماه رمضان سال گذشته بيش از 14هزار و 600 مورد بازرسي از مراكز عرضه و 269 مورد بازديد از كشتارگاه و مركز بسته بندي انجام شد.
رئيس اداره نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي دامپزشكي استان اصفهان گفت: سال گذشته بيش از 23 هزار و 638 كيلوگرم فرآورده هاي خام دامي توقيف و پس از آزمايش هفت هزار و 650 كيلوگرم فرآورده خام دامي ضبط و از چرخه مصرف انساني خارج شد.
مرادي از كاركنان كشتارگاه ها و مراكز بسته بندي خواست به توصيه هاي مسئولان فني مستقر در واحدهاي خود توجه داشته باشند تا فرآورده هاي خام دامي سالم توليد شود و سالم را به دست مصرف كنندگان برسد.
وي از مردم بعنوان بازرسين افتخاري اين اداره كل نيز درخواست كرد، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتي با شماره تلفن 1512 تماس بگيرند يا به شبكه دامپزشكي شهرستان مراجعه تا بازرسان دامپزشكي بسرعت به تخلف مربوط رسيدگي كنند.
6027/7150

سرخط اخبار استان‌ها