۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۵۷
کد خبر: 82215428
T T
۰ نفر
فعال سازي تعاوني هاي روستايي موجب تقويت و رونق كشاورزي مي شود

اراك- ايرنا- رئيس مجمع نمايندگان استان مركزي گفت: فعال سازي و توسعه هرچه بيشتر تعاوني هاي روستايي در كنار بخش كشاورزي تقويت، رونق بخشي به فعاليت هاي كشاورزي و دامداري را به همراه دارد.

به گزارش ايرنا، محمد حسيني روز شنبه در نشست مجمع نمايندگان استان مركزي با بخش كشاورزي اين استان در اراك، افزود: فعال سازي هرچه بيشتر تعاوني هاي روستايي به عنوان بازوي اجرايي در كنار بخش كشاورزي مي تواند علاوه بر رفع مشكلات اين بخش در افزايش توليدات، اشتغالزايي و مهاجرت معكوس در بخش كشاورزي نقش آفريني كند.
وي ادامه داد: استان مركزي از نظر وجود واحدهاي توليدي، صنعتي و كشاورزي از جايگاه ويژه اي در كشور برخوردار است كه اين بخش ها با مشكل هايي مواجه هستند كه رفع اين آن ها نيازمند همدلي و همسويي بيشتر نمايندگان و مسئولان اجرايي دارد.
به گزارش ايرنا،نماينده مردم منطقه آشتيان، تفرش و فراهان در مجلس شوراي اسلامي، حفظ وضع موجود و رفع مشكلات بخش كشاورزي استان مركزي را از جمله اهداف برگزاري نشست مجمع نمايندگان و مديران اجرايي استان عنوان كرد و افزود: اين استان يكي در حوزه كشاورزي كشور جزء استان هاي پيشرو و مولد است كه بايد جايگاه آن حفظ شده و خدمات و زيرساخت هاي اين بخش توسعه يابد.
حسيني، با يادآوري وجود مشكل هاي كشاورزان در بازپرداخت تسهيلات بانكي افزود: لايحه اي توسط مجلس شوراي اسلامي به برنامه و بودجه ابلاغ شده است كه بر اساس آن در صورتي كه كشاورزان اقدام به پرداخت اصل تسهيلات معوقه كنند سود تسهيلات معوقه تا سقف 100 ميليون تومان از محل اصلاح بودجه توسط دولت و جرائم آن نيز توسط بانك ها پرداخت مي شود كه در صورت تاييد اين مهم ،حركت انقلابي براي رفع مشكلات كشاورزان ايجاد مي كند.
وي ادامه داد: مجمع نمايندگان استان مركزي در دوره جديد هم پيمان شده اند تا براي توسعه نظام، كشور و استان مركزي تلاش كنند و اين نشست ها نيز با هدف انتقال مشكلات مردم به مسئولان اجرايي براي تصريع در خدمت رساني و رسيدگي به مشكلات مردم برگزار شده است.

***توسعه پايدار با استفاده از منابع تجديدپذير و تاكيد بر حفظ منافع نسل هاي آينده امكان پذير است
نماينده اراك، كميجان و خنداب در مجلس شوراي اسلامي گفت: توسعه پايدار ، با استفاده از منابع تجديدپذير در توليد و ايجاد درآمد براي نسل حاضر با لحاظ مصالح نسل هاي آينده است.
به گزارش ايرنا، علي اكبر كريمي افزود: توسعه پايدار در صورتي محقق مي شود كه بتوان توسعه و پيشرفت را در قالبي تجديدپذير و منطقي براي محيط زيست و طبيعت دنبال كرد.
وي ادامه داد: در بحث كشاورزي هم مقوله توسعه پايدار بسيار جدي مطرح است و تعريفي كه براي آن ارائه شده ، ظامي است كه با استفاده از شيوه هاي پايا و بادوام بتواند بهره وري اساسي منابع طبيعي و الگوهاي زراعي را بهبود ببخشد، به طوريكه كشاورزان بتوانند عرضه محصولات كشاورزي را هماهنگ با رشد جمعيت و رشد اقتصادي با عنايت به محيط زيست در شرايطش خاص خود حاصل كنند.
نماينده مردم شازند در مجلس شوراي اسلامي در اين نشست گفت: قوانيني كه در كميسيون كشاورزي در چند سال بعد از انقلاب به تصويب رسيده است كمترين توجه را به اين بخش داشته است.
به گزارش ايرنا، علي ابراهيمي افزود: كشاورزي به دو دليل نامگذاري سال جاري به نام سال اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل و تدوين قانون برنامه ششم توسعه از اهميت ويژه اي برخوردار است.
وي ادامه داد: كشاورزي يكي از شاخصه هاي مهم اقتصادي و تا زماني كه به آن توجه نشود مقاوم سازي اقتصادي نيز محقق نمي شود.
ابراهيمي گفت: 35 ماده در برنامه ششم توسعه كشور امسال در حال تدوين است كه در ماده 13 و 14 آن به بخش كشاورزي پرداخته شده است.
نماينده مردم شازند در مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: در بحث نخست ماده 13 اين قانون به صرفه جويي 11 ميليارد مترمكعبي آب اشاره شده است كه تطبيق اين مهم با رسالت بخش كشاوري كار سخت و دشواري است.
1955/6013/

سرخط اخبار استان‌ها