۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۴۷

حجتی اعلام کرد؛

افزایش ۲۵ درصدی محصولات دیم طی ۵ سال آینده

افزایش ۲۵ درصدی محصولات دیم طی ۵ سال آینده

وزیر جهاد کشاورزی از افزایش ۲۵ درصدی محصولات دیم تا پنج سال آینده در پنج استان کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود حجتی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه وزارت جهاد کشاورزی با دو سازمان بین‌المللی ایکاردا (مرکز تحقیقات بین‌المللی در مناطق خشک)  و سیمیت(مرکز بین المللی تحقیقات ذرت و گندم)  در زمینه افزایش و تولید بهره‌وری محصولات دیم و نظام بهره‌برداری گندم‌بنیان، افزود: با توجه به کشت انواع محصولات دیم در سازمان ایکاردا و وجود متخصصان جهانی در این بخش و همچنین امضای تفاهم نامه وزارت جهاد کشاورزی با این سازمان پیش بینی می‌شود در دوره‌ای ۵ ساله و در سطحی بالغ بر ۲ میلیون هکتار، توسعه کشت دیم و افزایش ۲۵ درصدی تولید فراهم شود.

وی با ابراز امیدواری از برقراری پیوند بین کارشناسان و کشاورزان ایرانی و متخصصان جهانی تصریح کرد : امیدواریم نتیجه این ارتباط پایداری تولید در کشور باشد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به امضای تفاهم نامه با سیمیت که مرکز آن درمکزیک است، گفت: محور این تفاهم نامه در خصوص گندم آبی و ذرت در یک دوره پنج ساله است.

حجتی،  کشاورزی حفاظتی را از محورهای تعیین شده در این تفاهم نامه دانست و افزود : این برنامه‌ها نیز در جهت پایداری تولید و جلوگیری از مشکلات زیست محیطی در ایران است.

وی با اشاره به اینکه امسال در تولید گندم به خودکفایی رسیدیم، ادامه داد : با حضور کارشناسان این سازمان در اراضی کشاورزی و ارتباط نزدیک آنها با کشاورزان ایرانی امیدواریم افزایش و پایداری تولید در کشاورزی ایران ایجاد شود.

کد خبر 3759570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha