رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: بخش کشاورزی نیازمند توجه جدی‌تر دولت است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: بخش کشاورزی بعنوان یکی از بخش های اساسی کشور با توان تولید محصولات با کیفیت باید مورد توجه جدی تر دولت قرار بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، علی محمد شاعری صبح امروز در جلسه مشترک اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با مدیران ارشد استان آذربایجان غربی و فعالان بخش کشاورزی این استان که در هتل آنای ارومیه برگزار شد گفت: استان آذربایجان غربی با هم مرزی با ۳ کشور و توان کشاورزی اشت باید به کریدور پیشرفته حمل و نقل منطقه‌ای تبدیل شود.

وی افزود: برای توسعه شبکه حمل و نقل هوایی و ریلی خلاء قانونی وجود ندارد بنابراین باید وزارت راه و شهرسازی بسترهای لازم برای توسعه راه‌های ارتباطی در استان آذربایجان غربی را بیش از پیش مورد توجه و حمایت قرار دهد و این مهم از طریق کمیسیون عمران مجلس پیگیری خواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تجارت بخش کشاورزی بدلیل مشکلات زیرساختی و نبود توان رقابتی با بازارهای هدف دچار مشکل شده است لذا ایجاد تحول اساسی بشدت در آن احساس میشود.
شاعری گفت: دولت باید از راه های مناسب از جمله پرداخت مابه التفاوت قیمت تولیدی با قیمت بازار هدف بعنوان مشوق صادراتی ، بخش کشاورزی را حمایت کند.
وی اضافه کرد: با همکاری دولت، مجلس و بانک ها زمینه تصویب کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی به میزان ۳ درصد اجرایی شده و بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
وی افزود: برای توسعه بیش از پیش بخش کشاورزی نیازمند سرمایه گذاری و حمایت بانک ها از کشاورزان و صنایع تبدیلی هستیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه بخش کشاورزی برخلاف صنعت متولی مناسبی ندارد و در حالی که توان تولید محصولات درجه یک و با کیفیت را داردهیچ حمایتی از آن صورت نمی گیرد این در حالیست که در بخش صنعت با توان تولید محصولات نامناسب خارجی مانند پراید و دنا مورد حمایت کافی و کامل قرار می گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 584675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =