۱۶ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۵۶
کد خبر: 82787125
T T
۰ نفر
عدم استقبال صادركنندگان محصولات كشاورزي از گمرك البرز

كرج-ايرنا-سرپرست هيات گمرك البرز گفت كه با وجود تسهيلاتي كه در گمرك استان براي صادركنندگان مقرر شده، اما آنچنان كه بايد از ظرفيت هاي اين گمرك از سوي صادر كنندگان بخصوص دربخش محصولات كشاورزي استفاده نمي شود.

علي اصغر بناساز روز شنبه در گفت وگو با ايرنا با بيان اينكه گمرك البرز در حال ريشه يابي براي بررسي علت استقبال نكردن صادركنندگان محصولات كشاورزي از گمرك استان است خاطر نشان كرد: گمرك البرز اين آمادگي را دارد كه در ساعت هاي اداري و غير اداري و حتي در روزهاي تعطيل، در سردخانه و محل مورد تقاضا صادر كنندگان، بدون نياز به مراجعه حضوري به كمرگ، با هدف تسهيل در صادرات انواع كالاها از جمله محصولات كشاورزي به صادركنندگان ارائه مي دهد.
وي اضافه كرد: با راه اندازي سامانه الكترونيكي در گمرك، نيز بدون نياز به مراجعه فيزيكي به گمرك، متقاضيان در هر نقطه اي كه دسترسي به اينترنت داشته باشند مي توانند اظهار نامه خود براي گمرك را تنظيم كرده و در صورتي كه اظهار نامه در مسير سبز و زرد قرار بگيرد بدون نياز به ارزيابي فيزيكي كالا و با الصاق پلمپ به مقصد مورد نياز متقاضي ارسال مي شود.
بنا ساز گفت: همچنين در صورتي كه در مسير قرمز قرار بگيرند، با تسهيلات حمل يكسره و ارزيابي در محل مورد تقاضا در تمامي ساعت هاي اداري و غير اداري قابل انجام است.
وي با بيان اينكه طي ماههاي گذشته صادرات محصولات كشاورزي از گمرك استان در حد قابل قبول نبوده اظهار داشت: اين امر به دليل مشكلاتي از جمله حمل هوايي و يا صدور مجوز مربوط به ديگر دستگاه هاي متولي بوده و در بخش گمركي مشكل نداريم.
بناساز اظهار داشت: در صورت برطرف شدن اين مشكلات، گمرك البرز اين آمادگي را دارد كه محصولات كشاورزي صادر كنندگان را به ديگر كشورهاي دنيا صادر نمايد.
7414/ 6155خبرنگار:وحيده عسكري**انتشار دهنده: محمد عزيزپور

سرخط اخبار استان‌ها