مرغ به کف قیمتی رسید + نرخ مرغ و ماهی

14:17 - 15 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۵۳۰۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
یوسف‌خانی با اشاره به اینکه قیمت مرغ به کف خود رسیده است، بیان کرد: عرضه مرغ یخ زده از سوی سازمان پشتیبانی امور دام در ایام عید در زمان درستی صورت نگرفت و تنها به دلیل روبه پایان بودن زمان مصرف مرغ‌های یخ زده صورت گرفت.
مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی در گفتگو با ، با بیان اینکه قیمت هر کیلو مرغ در اسفندماه 5600 تومان بوده است، اظهار کرد: قیمت مرغ در فروردین ماه سالجاری نسبت به ماه گذشته با کاهش 700 تومانی روبرو شده که این کاهش، قیمت مرغ را به کمترین حد ممکن رسانده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود ارزش هر کیلوگرم مرغ تا پایان فروردین ماه کاهشی نداشته باشد و در اوایل اردیبشهت با افزایش حجم تقاضا قیمت مرغ با افزایش 300 تا 400 تومانی در هر گرم روبرو شود.

او با تاکید بر این که ارزش هر کیلوگرم مرغ زنده 3700 تومان است، گفت: قیمت فروش مرغ زنده در حال حاضر کیلویی 500 تومان از قیمت تمام شده پرورش دهندگان آن کمتر است.

یوسف‌خانی در پاسخ به این سوال که آیا عرضه مرغ یخ زده تاثیری در بازار مرغ داشته است، بیان کرد: مرغ یخ زده برای ایام عید از سوی سازمان امور پشتیبانی عرضه شد که این عرضه در زمان درستی صورت نگرفت زیرا بازار با هیچگونه مشکلی روبرو نبود.

وی یادآور شد: مرغ یخ زده در زمان تغییرات قیمتی یا کاهش حجم ورودی بازار از سوی پشتیبانی امور دام عرضه می شود اما در زمان فعلی به دلیل روبه پایان بودن زمان مصرف مرغ‌های یخ زده، این سازمان محصولات انبار شده خود را در بازار عرضه کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران، گفت: بیش از 90 درصد مردم نیاز خود را از طریق مرغ تازه تامین می‌کنند که با عرضه مرغ یخ زده نرخ در بازار تغییر نکرد و تنها بخشی از مشتریان مرغ تازه به سمت خرید مرغ یخ زده سوق پیدا کردند.

او در رابطه با بازار ماهی بیان کرد: با وجود افزایش تقاضا در بازار ماهی قیمت انواع ماهی در این بازار برخلاف سال‌های گذشته روند افزایش به خود نگرفته است.

یوسف‌خانی یادآور شد: نرخ هر کیلوگرم مرغ برای مصرف‌کننده 5800، مرغ در کشتارگاه 5200 و در واحد صنفی برای فروشندگاه 5300 تومان است که نرخ ماهی شیرجنوب 26 هزار ، کپور 14 هزار ، قزل‌آلا 12 هزار ، شیر نیزه‌ای 16 هزار، سفید دریایی 27 هزار، سفید پرورشی 15 هزار ، تیلاپیا 19 هزار، آزاد دزفولی 8 هزار ، هامور جنوب 26 هزار ، حلوای سیاه 23 هزار ، سالمون 36 هزار ، شوریده 21 هزار و سرخو 23 هزار تومان قیمت گذاری شده‌اند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *