۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۵۳
کد خبر: 82273206
T T
۰ نفر
فرماندار: سطح آب چاه هاي كشاورزي بناب يك متر افزايش يافت

تبريز- ايرنا - فرماندار بناب گفت: با وجود كاهش ميزان بارندگي هاي امسال نسبت به سال زراعي گذشته، سطح آب چاه هاي كشاورزي اين منطقه در شش ماهه اول نسبت به مدت مشابه پارسال يك متر افزايش يافته است.

ولي الله فرج اللهي روز چهارشنبه در جلسه مشترك كارگروه آب و كشاورزي و شوراي حفاظت از منابع آبي شهرستان بناب، افزود: در اين مدت تعداد 115 حلقه چاه غيرمجاز در اين شهرستان مسدود شده اما متأسفانه بيش از چهار هزار و 600 حلقه چاه غيرمجاز همچنان مورد بهره برداري قرار مي گيرند.
وي اظهار كرد: بر اثر همراهي مردم در كاهش مصرف آب، كاهش كشت محصولات پر نياز به آب و برخورد قضايي با بهره برداران غيرمجاز، علاوه بر افزايش سطح آب هاي زيرزميني از ابتداي امسال دو ميليون و 500 هزار مترمكعب آب در بخش كشاورزي صرفه جويي شده است.
فرج اللهي با اشاره به اجراي مفاد سند توسعه و تدبير شهرستان بناب، تغيير الگوي كشت در صرفه جويي منابع آبي را مؤثر دانست و گفت: به همت مردم منطقه دو هزار هكتار مزرعه كشت پياز به 300 هكتار كاهش داده شد و اميدواريم در سال زراعي 96- 95 هيچگونه كشت پياز در منطقه انجام نشود.
وي، از اتمام قريب الوقوع عمليات اجرايي تجهيز مزارع به آبياري تحت فشار در 800 هكتار از اراضي كشاورزي بناب خبر داد و گفت: در اين شهرستان يك هزار و 171 هكتار از اراضي به آبياري تحت فشار و مدرن مجهز شده كه در چند سال گذشته بي نظير بوده و در توسعه صنعت كشاورزي و صرفه جويي در منابع آب نقش مهمي را ايفا كرده است.
فرج اللهي، از كشاورزان خواست با توجه به پيش بيني كاهش بارندگي ها در سال زراعي جديد، همچنان در مصارف كشاورزي صرفه جويي و از كشت محصولات پر نياز آب خودداري كنند.
وي، با اشاره به طولاني شدن پرداخت غرامت محصولات به كشاورزان، افزود: 50 درصد غرامت كشاورزان از سوي بيمه محصولات كشاورزي پرداخت شده و مابقي نيز طي يك هفته آينده به حساب كشاورزان پرداخت خواهد شد.
فرج اللهي افزود: اميدواريم پرداخت ديرهنگام غرامت محصولات باعث عدم رغبت كشاورزان براي بيمه كردن محصولات خود نشده باشد.
تنظيم كننده: يحيي مرتضايي ** انتشار دهنده: محمد رستگار
3038/6183

سرخط اخبار استان‌ها