۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۳۵
کد خبر: 82683910
T T
۰ نفر
راه اندازي مركز رشد مشترك فناوري و جهاد كشاورزي در البرز

كرج -ايرنا - طي تفاهم نامه اي، راه اندازي سومين مركز رشد مشترك بين پارك علم و فناوري البرز و سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج وزارت جهاد كشاورزي در اين استان در دستور كار قرار گرفت.

به گزارش ايرنا، تفاهم نامه‌ پارك علم وفناوري البرز و موسسه تحقيقات علوم باغباني كشور با هدف ايجاد مركز رشد تخصصي واحدهاي فناور باغباني مشترك صبح امروز با حضور رئيس پارك علم وفناوري البرز، رئيس موسسه تحقيقات علوم باغباني كشورمنعقد شد.
رئيس موسسه تحقيقات علوم باغباني كشور با تاكيد بر اين موضوع كه بخش اعظم محصولات كشاورزي مختص محصولات باغي است و اين بخش جزو محصولات مهم كشور به حساب مي آيند، گفت: با توجه به اهميت محصولات باغباني در كشور، وزارت جهاد كشاورزي مجموعه اي تخصصي در اين حوزه با نام موسسه تحقيقات علوم باغباني تاسيس كرد.
داراب حسني، يكي از اهداف موسسه تحقيقات علوم باغباني را استفاده از ظرفيت هاي ويژه شركت‌هاي دانش‌بنيان دانست و افزود: يكي از مواردي كه از ابتداي تاسيس موسسه به آن توجه خاص داشتيم استفاده از ظرفيت‌هاي بخش خصوصي به ويژه شركت‌هاي دانش‌بنيان بود كه بتوانيم با بهره‌گيري از ظرفيت موجود، حوزه علوم باغباني را ساماندهي و مديريت كنيم.
وي خاطرنشان كرد: اميد است امضاي تفاهم‌نامه ايجاد مركز رشد تخصصي واحدهاي فناور باغباني مشترك بين پارك علم و فناوري البرز و موسسه تحقيقات علوم باغباني منشا شكوفائي درحوزه باغباني كشور شود و با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي فني و دانش بنيان بتوان از اين طريق گام‌هاي موثري در مسير توسعه اقتصاد كشور در حوزه كشاورزي برداريم.
رئيس پارك علم و فناوري استان البرز نيز در اين نشست گفت: ظرفيت‌هاي پارك علم و فناوري البرز بستر مناسبي براي رونق بخش كشاورزي و باغباني اين استان است.
عطاء الله رباني افزود: مي‌توان از ظرفيت‌هاي موجود طرفين تفاهم نامه در مسير تجاري‌سازي دستاوردها و تحقيقات باغباني و عملياتي كردن اهداف اقتصادي اين حوزه استفاده كرد.
رباني ،انعقاد اين تفاهم‌نامه را اقدام براي تاسيس سومين مركز رشد مشترك بين پارك علم و فناوري البرز و سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج وزارت جهاد كشاورزي در استان اعلام كرد.
وي گفت: پس از ايجاد مركز رشد موسسه تحقيقات اصلاح و تهيه نهال و بذر و مركز رشد موسسه تحقيقات آب و خاك، مركز رشد تخصصي واحدهاي فناور باغباني سومين مركز رشد مشترك از سوي وزارت جهاد كشاورزي در استان البرز خواهد بود كه با همكاري و نظارت پارك علم و فناوري البرز در استان تاسيس خواهد شد.
رييس پارك علم و فناوري البرز، همكاري مشترك بين وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و وزارت جهاد كشاورزي را منشا ورود فعالان بخش خصوصي در حوزه‌هاي تخصصي و در مسير اقتصاد مقاومتي دانست.
وي تاكيد كرد: با استمرار همكاري ميان پارك علم و فناوري البرز و موسسه تحقيقات علوم باغباني ، مي‌توان مسيرهاي جديدي براي ايجاد اشتغال و كارآفريني در قالب شركت هاي فناور و دانش بنيان در زمينه باغباني فراهم كرد و به توسعه اقتصاد كشور و گسترش اشتغال دانش بنيان دست يافت.
8029 / 6155خبرنگار:حكيمه كشاورز** انتشاردهنده: محمد عزيزپور

سرخط اخبار استان‌ها