درآستانه عید فطر؛

مرغ گران شد

عضو هئیت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو پیش بینی می شود که قیمت مرغ دربرخی استان ها مسافر پذیر با افزایش 200 الی 300 تومانی قیمت همراه است.

عظیم حجت عضو هئیت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تولید سالانه مرغ اظهارداشت: سالانه به طور متوسط 2 میلیون و 100 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید شده که از این میزان 100 الی 150 هزار تن آن مازاد بر نیاز مصرف داخلی است.

وی با اشاره به ظرفیت صادرات مرغ گفت: با توجه به ظرفیت های صادراتی به سهولت امکان صادرات این رقم و حتی بیش از آن به شرط کاهش هزینه تمام شده وجود دارد.

حجت ادامه داد: اگر دولت از محل اعتبارات هزینه تولید مرغ زنده را کاهش دهد از این رو این امر قدرت رقابت در بازارهای منطقه را افزایش می دهد.

وی در خصوص میزان صادرات گفت:ماهانه به طور متوسط حدود 7 الی 8 هزار تن مرغ به بازارهای هدف صادر می شود .

عضو هئیت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ادامه داد: درحال حاضر قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 4 هزار و 800 الی 5 هزار تومان و برای مصرف کننده 7 هزار و 500 تومان است.

وی با اشاره به عرضه مرغ منجمد بیان کرد: افزایش هزینه 35 درصدی ذرت و جوجه یک روزه افزایش قیمت مرغ را به همراه داشته و حال قیمت بالای نهاده ها و عرضه مرغ منجمد ، کاهش قیمت و به دنبال آن زیان مرغداران را به همراه داشته است.

حجت با اشاره به پیش بینی قیمت مرغ در روزهای آتی گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو و تعدد سفرها پیش بینی می شود که قیمت مرغ در تهران با کاهش و دربرخی استان ها مسافر پذیر با افزایش 200 الی 300 تومانی قیمت همراه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار