۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۵۵
کد خبر: 82730562
T T
۰ نفر
موافقت ستاد تنظیم بازار با افزایش 15 درصدی قیمت نان

تهران- ایرنا- رئیس اتاق اصناف كشور گفت: در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار با افزایش 15 درصدی قیمت نان به شرط اصلاح وزن چانه نان موافقت شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علی فاضلی» روز سه شنبه در حاشیه دهمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف در پاسخ به آخرین وضعیت قیمت نان افزود: یكی از بحث های آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار، افزایش قیمت نان بود كه بنگاه ها و اتحادیه های صنفی خواهان حداكثر افزایش 30 درصدی نرخ نان بودند.
وی اظهارداشت: در نهایت این ستاد با افزایش 15 درصدی قیمت نان موافقت كرد و اتاق اصناف مكلف شد با هماهنگی اتحادیه های صنفی، بازتعریفی داشته باشد كه اگر این موضوع محقق شود، شاهد بهبود كیفیت نان نیز خواهیم بود.
فاضلی با بیان اینكه 100 درصد مخالف دونرخی بودن قیمت نان است، گفت: در بحث نان شاهد دو مشكل دورریز بالای آن و ایجاد رانت به دلیل دو نرخی بودن آن هستیم و از این رو باید نان تك نرخی شود؛ اگر قرار است یارانه ای در بحث مصرف نان به افراد كم بضاعت بدهیم، باید به شكل دیگری پرداخت شود.

** هماهنگی لازم در ایجاد اشتغال و بهبود كیفیت در تولید
رئیس اتاق اصناف كشور با بیان اینكه ایجاد رونق تولید، ساز و كارهای خود را می طلبد، گفت: ایجاد رونق تولید برعهده كارگزاران نظام است و باید قوای مجریه و مقننه هر دو در این جهت حركت كنند.
وی اظهارداشت: هماهنگی لازم در ایجاد اشتغال و بهبود كیفیت در تولید وجود ندارد و باید در سیاستگذاری ها و اجرا شاهد حركت به سمت بهبود این شرایط باشیم.
فاضلی تاكید كرد: اصناف دخالتی در سیاستگذاری ها ندارد و ما تنها پیشنهاد دهنده هستیم و می توانیم نگاه های كارشناسی را اعلام كنیم.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*9132*2025
خبرنگار: فرزانه سلامت بخش*انتشار:لیلا جودی
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد