۷ آبان ۱۳۹۶، ۲۰:۵۴
کد خبر: 82712655
T T
۰ نفر
85 درصد محصول انار باغ های شهرستان  بهاباد برداشت شد

یزد - ایرنا - مدیر جهاد كشاورزی بهاباد از توابع استان یزد گفت : همزمان با سال زراعی جاری تاكنون 85 درصد محصول انار از 65 هكتار باغ های این شهرستان برداشت شد، پیش بینی می شود، امسال 670 تن انار برداشت شود.

علی اكبر رحمتیان روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارقام انار مرغوب بهاباد را شیرین، ترش، میخوش ، ملس و دانه سیاه ذكر كرد و یادآور شد: كشاورزان انار تولیدی را علاوه بر عرضه در استان ها و شهرستان های همجوار و تازه خوری، بخشی را به رب سنتی و اناردانه مرغوب تبدیل می كنند.
وی یادآور شد: از 65 هكتار باغ های انار شهرستان، 45 هكتار آن بارور است كه متوسط تولید این محصول در بهاباد 15تن در هر هكتار است .
انار از میوه‌های درختی است كه دانه‌هایی قرمز، سفید و یا به رنگ‌ هایی بین این دو دارد، رنگ پوست آن نیز اغلب قرمز و گاه سیاه و یا تقریباً زرد است.
این درخت یكی از اولین گیاهان اهلی شده‌ و بومی مناطق شرق ایران تا كوه‌های هیمالیا در شمال هند است.
از میوه انار فراورده های زیادی از جمله آب انار، رب انار، لواشك انار و مربای انار تهیه می‌شود، از پوست آن برای تهیه رنگ‌های سنتی استفاده می‌شود، از برگ آن نیز سابق بر این استفاده می‌كردند.
از پوست انار برای دباغی پوست و از گل انار برای برخی مصارف دیگر استفاده می‌شد، جوشانده پوست انار برای مشكل گوارشی و گلو درد، و نیز به عنوان داروی گیاهی استفاده می شود.
آب انار هم سلول های سرطانی را از بین می برد و در درمان برخی از انواع سرطان موثر است، مواد تشكیل دهنده طبیعی در آب انار و عصاره آن می تواند سلول های سرطانی را از بین ببرد، به ویژه در مورد سرطان پروستات بسیار مفید است.
آب انار به كنترل دیابت كمك می كند گرچه این میوه حاوی مقدار زیادی قند طبیعی نیز هست.
9877*2047*خبرنگار- حمید رضا اخوان بهابادی* انتشار - عباسقلی اشكورجیری

سرخط اخبار استان‌ها