۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۹
کد خبر: 82335009
T T
۰ نفر
بايد از ظرفيت تشكل هاي زنان روستايي براي تقويت بخش كشاورزي استفاده شود

قزوين-ايرنا- رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين گفت: بايد از ظرفيت تشكل هاي زنان روستايي به منظور تقويت بخش كشاورزي به شكل مطلوب استفاده شود.

به گزارش ايرنا، علي اكبر متقي فرد روز سه شنبه درنشست واگذاري زمين هاي كشاورزي به تشكلهاي زنان روستايي، عشاير و زنان سرپرست خانوار برگزار شد، افزود: در حوزه توليد محصولات كشاورزي تفاوتي بين مردان و زنان وجود ندارد بلكه در بيشتر عرصه هاي توليدي بانوان توانستنه اند با توانمنديهاي بالقوه خود از مردان پيشي بگيرند و موفق تر ظاهر بشوند.
وي در ادامه به اهميت بخش كشاورزي و نقش آن در تامين امنيت غذايي اشاره و اظهاركرد: بانوان مي توانند در اين حوزه همپاي مردان به ايفاي نقش پرداخته و در حوزه عملياتي ساختن اقتصاد مقاومتي در بخش كشاورزي تاثيرگذار باشند.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين با تاكيد بر اينكه تشكلهاي زنان روستايي استان بايد فعال تر و پررنگ تر ظاهر شوند، افزود: در خيلي از استانهاي كشور تشكلهاي زنان روستايي با سرمايه هاي اندك توانسته اند از مزايا و تسهيلات توسعه بخش كشاورزي استفاده و اشتغالزايي ايجاد كنند كه اين موضوع در قزوين نيز بايد جدي گرفته شود.
وي در ادامه به انعقاد تفاهم نامه واگذاري اراضي كشاورزي به تشكلهاي زنان روستايي، عشاير ي و زنان سرپرست خانوار در اين نشست بين سازمان جهاد كشاورزي و اداره كل بانوان و امور خانواده استانداري، تصريح كرد: اميدواريم با فعال تر شدن تشكلهاي زنان روستايي و اجراي اينگونه طرح ها در حوزه كشاورزي بتوان گام موثري در راستاي رشد و توسعه بخش كشاورزي استان برداريم.
مدير اموراراضي سازمان جهادكشاورزي استان قزوين نيز در اين نشست به نقش زنان روستايي و عشاير در توليد محصولات كشاورزي اشاره كرد و گفت: با واگذاري اراضي كشاورزي به زنان و مشاركت آنان در حوزه توليد مي توان زمينه اشتغال و حضور زنان را در بخش كشاورزي پررنگ كرد.
رضا افلاطوني از طرح سازمان جهاد كشاورزي براي واگذاري اراضي كشاورزي به زنان روستايي ، عشايري و سرپرست خانواردر قالب تفاهم نامه با دستگاه ها از جمله اداره كل امور بانوان و خانواده استانداري خبر داد.
21 صندوق اعتبارات خرد زنان روستايي و هشت شركت تعاوني زنان در بخش كشاورزي فعال هستند كه به فعاليت هاي كشاورزي و اشتغالزايي اين حوزه در بخش بانوان كمك مي كنند.
3013/ 6128
خبرنگار: رضا اولادي

سرخط اخبار استان‌ها