۷ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۲۸

دبیر کل اتاق بازرگانی استان اصفهان انتقاد کرد:

کارآفرینان ازسوی رسانه‌هادر قالب شخصیتهای منفی معرفی می شوند

کارآفرینان ازسوی رسانه‌هادر قالب شخصیتهای منفی معرفی می شوند

اصفهان- دبیر کل اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: در سه دهه اخیر فضای رسانه‌ای به سمتی رفته که کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و کارخانه‌داران همواره در قالب کارآکترهای منفی به جامعه معرفی می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد گوهریان صبح دوشنبه در جمع فرهنگیان و اعضای شورای شهر اظهار داشت: معرفی کارآفرینان از سوی رسانه‌ها به شکل کارکترهای منفی در حالی است که کارآفرینان نقش موثری در اشتغال‌زایی و تولید ثروت جامعه دارند.

وی اضافه کرد: بسیاری از کارآفرینان و فعالان اقتصادی در خیریه‌ها نقش فعالی ایفا می‌کنند و هر یک حمایت‌های بی‌دریغی از خانواده‌های بی‌بضاعت داشته اند و به خدمات درمانی جامعه کمک کرده اند.

دبیر کل اتاق بازرگانی استان اصفهان تصریح کرد: حال اقتصاد به ویژه واحدهای تولیدی این روزها خوب نیست و سینما می‌تواند در این وضعیت به کمک اقتصاد بیاید.

وی افزود: سینما به عنوان یکی از ابزارهای مهم رسانه‌ای، قابلیت تاثیرگذاری در فضای اجتماعی جامعه را دارد.

گوهریان تصریح کرد: سینما می تواند نقش مهمی در تصحیح نگاه جامعه و دولت به کارآفرینان و فعالان اقتصادی داشته باشد.

وی دهه‌های گذشته اقتصاد ایران را شبیه یک فیلم سینمایی دانست و گفت: سریال اقتصاد ایران در سال های منتهی به ۱۳۴۰ مانند سریال روز و روزگاری بود که اقتصاد ساده و واقعی و همه چیز سرجای خودش بود.

دبیر کل اتاق بازرگانی استان اصفهان افزود: در دهه ۴۰ الی ۶۰ اقتصاد ایران شبیه سریال «شب های برره» بود که در آن نفت مانند نخود و تمدن نوعی توهم، شیرفرهاد و کیانوش مظهر سنت و مدرنیته بودند.

وی تصریح کرد: اقتصاد دهه ۶۰ مانند فیلم «آژانس شیشه‌ای» است که شاهد برخورد خشن آرمان ها و واقعیت‌های جامعه بودیم.

گوهریان دهه ۷۰ تا ۸۰ را مانند فیلم سینمایی «زیرنور ماه» توصیف کرد و گفت: در این دهه ظهور نحله نحله آدم‌هایی از ترکیب دو رنگ سیاه و سفید به دهه خاکستری شبیه است.

دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان دهه ۹۰ را شبیه فیلم ماتریس دانست و گفت: در این دهه نیومن‌هایی قرص قرمز را به اختیار خود دارند و دهه برخورد صریح با واقعیت است.

کد خبر 3011472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha