۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۹:۵۶
کد خبر: 82406103
T T
۰ نفر
چهارمحال و بختياري رتبه ششم توليد قارچ كشور را كسب كرد

شهركرد- ايرنا- مدير باغباني سازمان جهادكشاورزي چهارمحال و بختياري گفت: اين استان با توليد 6 هزار تن قارچ دكمه اي در سال جاري رتبه ششم كشور را كسب كرد.

ابراهيم شيراني روز يكشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: در راستاي منويات مقام معظم رهبري براي تحقق اقتصاد مقاومتي با فعال سازي 150 واحد توليد قارچ خانگي در مناطق روستايي و شهري، افزون بر يكهزار تن قارچ دكمه اي خانگي طي سال جاري توليد شد.
وي تعهد سال جاري مازاد بر توليد قارچ در چهارمحال و بختياري را 200 تن ذكر كرد و گفت: با تمهيدات انديشيده شده و پرداخت تسهيلات توليد خانگي و ارائه آموزش هاي بهنگام، اين ميزان به 600 تن يعني سه برابر تعهدات رسيده است.
مدير باغباني سازمان جهادكشاورزي چهارمحال و بختياري تعداد واحدهاي صنعتي توليد قارچ استان را 28 واحد اعلام كرد و گفت: در اين مجتمع هاي توليدي نيز سالانه بيش از 5 هزار تن قارچ مرغوب توليد و روانه بازار مصرف مي شود.
شيراني ميزان اشتغال ايجاد شده در زمينه توليد قارچ استان را 750 نفر اعلام و گفت: از اين تعداد 150 نفر در توليد قارچ خانگي و مابقي نيز در واحدهاي صنعتي مشغول به كار هستند.
وي اين استان را مستعد توليد قارچ دكمه اي دانست و تصريح كرد: با مطالعات انجام شده در صورت وجود بازار هدف و رونق صادرات، اين منطقه ظرفيت چندين برابر توليد فعلي قارچ دكمه اي را دارد.
خبرنگار: مرتضي شاهوردي**انتشاردهنده: جهانبخش صفري دهكردي
6199/6021

سرخط اخبار استان‌ها