۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۱۶
کد خبر: 82708006
T T
۰ نفر
ایران باید مركز غذای حلال در دنیا باشد

كرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد كشاورزی گفت: تلاش روحانیت و ناظران شرعی در مجموعه جهاد كشاورزی باید این باشد كه جمهوری اسلامی ایران مركز غذای حلال در دنیا شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حسن عالمی روز چهارشنبه در گردهمایی مسئولان حوزه های نمایندگی ولی فقیه در سازمان های جهاد كشاورزی سراسر كشور در كرمانشاه افزود: دامپزشك ناظر و نیز ناظر شرعی ضمن احترام به یكدیگر با همراهی و همصدایی می توانند بیشترین اثرگذاری بر خدمت رسانی به مردم و توسعه برند غذای حلال را داشته باشند.
رییس شورای عالی زكات در ادامه با بیان اینكه سهم زكات پرداختی در كشور رو به افزایش است، افزود: در گذشته زكات بیشتر صرف كارهای عمرانی می شد ولی امروز شورای زكات نگاهش این است كه سهم فقرا و خانواده های نیازمند از زكات باید بیشتر شود.
آیت الله عالمی ادامه داد كه خوشبختانه امروز 60 تا 70 درصد زكات كشور از كانال كمیته امداد به فقرای جامعه داده می شود و مابقی نیز صرف كارهای عمرانی عام المنفعه می شود.
نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشكی كشور نیز گفت: امروزه گردش مالی غذای حلال در دنیا حدود چهار هزار میلیارد دلار برآورد شده و با توجه به افزایش جمعیت مسلمانان در كشورهای غربی و افزایش تقاضا برای غذای حلال توجه به این موضوع در اولویت حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان های جهاد كشاورزی قرار گرفته است.
حجت الاسلام حمزه كلانتری افزود: ایران با داشتن 700 ناظر شرعی در كشتارگاه های كشور بهترین نظارت شرعی را در دنیا دارد.
وی در ادامه گفت: حدود پنج درصد جمعیت مسلمان دنیا را در ایران داریم و در مجموع حدود 16 درصد جمعیت مسلمان دنیا به مواد غذایی ایران اتكا دارند كه باید با گسترش برند حلال این سهم را افزایش بدهیم.
او از آغاز واگذاری كد نظارت شرعی در كنار كد نظارت بهداشتی در كشتارگاه ها و واحدهای بسته بندی خبر داد و شرط اصلی واگذاری كد نظارت شرعی را حضور ناظر شرعی عنوان كرد.
نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشكی كشور همچنین به امضای قرارداد با سازمان استاندارد اشاره كرد و گفت: براساس این توافقنامه شرط اصلی صدور پروانه 2 امضای مسئول حوزه نمایندگی و نیز رییس اداره استاندارد است.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی** انتشار دهنده:علی مولوی
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد