واردات ملکه زنبور عسل ضرورت ندارد/ صنعت زنبورداری نیازمند حمایت

عضوکمیسیون کشاورزی گفت: نژاد داخلی جوابگوی تأمین ملکه زنبور عسل مورد نیاز داخل است اما تولید آن نیازمند حمایت است.

هدایت الله میر مرادزهی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص واردات ملکه اصلاح نژاد شده اظهار کرد: موسسه تحقیقات در سال‌های گذشته تحقیقات خوبی بر روی نژاد زنبور عسل انجام داده و به نتایجی هم دراین زمینه رسیده و از طرفی با وجود تحقیقات کارآمد واردات ملکه اصلاح نژاد می‌تواند این صنعت را نابود کند و گفتنی است که نژاد داخلی جوابگوی تأمین ملکه زنبورعسل مورد نیاز داخلی است اماتولید آن نیازمند حمایت است.

وی افزود: افرادی که می‌خواهند واردات دامی یاگیاهی داشته باشند بایستی بلکه مسائل قرنطینه‌ای را رعایت کنند تا شاهد بروز آفات و بیماری‌های مختلف به زنبورستان ها نباشیم و از طرفی بسته های قرنطینه‌ای موظف به کنترل واردات ملکه‌های اصلاح نژاد شده هستند.

میر مرادزهی در ادامه گفت: درواقع زنبور داران با مشکلات متعددی اعم از کاهش تولید، کمبود بودجه و ... مواجه هستند به گونه‌ای که واردات ملکه اصلاح نژاد شده بخشی از مشکلات آنهاست و به همین خاطر لازم است که مسئولان به دیگر مشکلات زنبور داران بپردازند.

عضوکمیسیون کشاورزی تصریح کرد: در واقع تاکنون برنامه‌های توسعه هیچ ردیف بودجه‌ای برای این صنعت در نظر گرفته نشده است و همواره وزارتخانه بایستی برنامه‌های خود را ارائه دهد تا به آنها رسیدگی شود.

وی یاد آور شد: واردات ملکه اصلاح نژاد شده توسط افراد غیر متخصص منجر به بروز انواع بیماری در زنبورستان ها می‌شود.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار