۲۵ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۴۲

لاریجانی تأکید کرد:

زمینه استقرار صنایع در روستاها فراهم شود

زمینه استقرار صنایع در روستاها فراهم شود

قم - رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل کمبود آب نمی‌توان در روستا‌ها تنها به بخش کشاورزی تکیه داشت بر استقرار صنایع کوچک در روستا‌ها تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی پیش از ظهر جمعه در دومین روز از سفر خود به شهر مقدس قم با اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی دفا‌تر پیشخوان دولت استان قم و دبیر کل کانون کشوری دفا‌تر پیشخوان دولت، اعضای هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم، اعضای صنف آجر ماشینی استان و دهیاران و اعضای شورای اسلامی بخش کهک قم دیدار و گفتگو کرد.

رئیس قوه مقننه در جمع دهیاران و اعضای شورای اسلامی بخش کهک در سخنانی اظهار داشت: اگر بخواهیم مشکل اشتغال در روستا‌ها مرتفع شود و مهاجرت از روستا‌ها به شهر‌ها کاهش یابد باید شرایط اشتغال در روستا‌ها فراهم شود.

موانع سر راه سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی در روستا برداشته شود

وی عنوان داشت: موانع بر سر راه سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی در روستا باید برداشته و زیرساخت‌های مورد نیاز باید در روستا‌ها برای بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی فراهم شود.

لاریجانی با بیان اینکه در استان قم مشکل کم آبی داریم از این رو نمی‌توان در روستا‌ها تنها به بخش کشاورزی تکیه کرد، افزود: ایجاد صنایع کوچک، صنایع تبدیلی و بسته بندی در روستا‌ها و حاشیه‌های آن ضرورت دارد که در صورت ورود بخش خصوصی به سرمایه گذاری در این عرصه حمایت‌هایی از آنان صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: وقتی در روستا‌ها کارخانجات و صنایع راه اندازی شوند برطرف کردن برخی دیگر از مشکلات آن روستا از نظر افزایش ولتاژ برق، آسفالت راه‌های روستایی و سایر موارد نیز توجیه‌پذیر‌تر خواهد بود و در این امور تسریع صورت می‌گیرد که در مجموع به نفع روستائیان است.

امامزاده‌ بخش کهک به عنوان قطب و محور فرهنگی معرفی شود

رئیس مجلس شورای اسلامی، از بخشدار کهک خواست تا در یک برنامه‌ریزی سه ساله برای هر یک از روستاهای این بخش تعدادی واحد صنعتی را مستقر کند.

لاریجانی بیان داشت: منطقه کهک به لحاظ خوش آب و هوا بودن مورد استقبال مسافران و گردشگران است که باید تلاش شود امامزاده‌ای که در این منطقه قرار دارد به عنوان یک قطب و محور فرهنگی معرفی و پاسگاه این منطقه نیز به لحاط امکانات و نیروی انسانی تجهیز شود.

کد خبر 3025288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha