در تامین و توزیع کالاهای اساسی در استان مرکزی، هیچ کمبودی وجود ندارد

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان مرکزی گفت : هیچ گونه کمبودی در خصوص تامین کالاهای اساسی در استان وجود ندارد و در سهمیه‌بندی و تخصیص سهمیه استان روند خوبی حاکم است.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ؛ محمد رضا حاجی پور در حاشیه برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی در جمع خبرنگاران با تاکید به اینکه با اقدامات صورت گرفته و ذخیره‌سازی مناسب ، هیچ‌گونه کمبودی در حوزه کالاهای اساسی در استان وجود ندارد ؛ بیان کرد : بر اساس گزارشی که دستگاه‌های اجرایی از روند ذخیره‌سازی و تامین کالاهای اساسی داشتند ، خوشبختانه وضعیت مناسب است و مشکلی در این راستا وجود ندارد. 
وی با بیان اینکه پس از ذخیره‌ سازی و نگهداری اقلام اساسی ، کالاها باید با قیمت مصوب عرضه شوند که در حال حاضر تمامی کالاها و اقلام اساسی توسط دستگاه‌های اجرایی و متولی امر در حال تهیه و توزیع است ، ادامه داد : در بحث ذخایر استراتژیک گوشت قرمز و گوشت مرغ،  شرکت پشتیبانی امور دام استان اعلام کرد که کمبودی در تامین این اقلام وجود ندارد و در تامین کالای اساسی و شکر واحدهای صنفی و صنعتی براساس نیازمندی واحدهای تولیدی نیز سازمان صمت نسبت به ارزیابی نیازمندی‌ها اقدام می کند تا درخواست اختصاص سهمیه بیشتر به صنوف ، واحدهای تولیدی و خانوارها از شرکت غله انجام گیرد.
حاجی پور به انجام بالغ بر ۴۲ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی و تشکیل ۲ هزار و ۱۰۰ پرونده که تشکیل و اعلام ۱۷۹ میلیارد تومان پرونده تخلفات به تعزیرات استان را به دنبال داشته اشاره کرد و گفت: روند نظارت در استان قابل قبول است به طوری که با ۱۲ درصد تخلف‌یابی از نرم ۸ درصدی کشور در این راستا فراتر عمل شده است و پیگیری موضوع احتکار و جلوگیری از آن نیز با قدرت در حال انجام است ، باید واحدهای صنفی و تولیدی انبارهای خود و موجودی کالا را در سامانه جامع انبارها اعلام کنند که در این صورت از بحث احتکار مبرا خواهند بود و در غیراین صورت پرونده به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.


*بازگشت ۵۵ واحد صنعتی و تولیدی نیمه تعطیل به چرخه تولید 

رئیس سازمان صمت استان مرکزی در بخش دیگری از صحبت های خود در گفتگو با خبرآنلاین از تفویض اختیار به استان ها براساس تصمیمات جدید در حوزه پرداخت تسهیلات رونق تولید خبر داد و افزود : اگر واحدی بیش از ‏سقف تعیین شده تسهیلات درخواست کرد ، پس از بررسی در کارگروه و تایید نیازسنجی رقم مذکور منظور خواهد شد و می تواند مراحل بعدی را برای اخذ تسهیلات طی کند. 
وی با بیان اینکه سامانه بهین یاب از ابتدای امسال فعال شده و متقاضیان می توانند با مراجعه به آن نوع درخواست و میزان تسهیلات مورد نیاز خود را ثبت کنند ، ادامه داد : درخواست های متقاضیان در کارگروه استانی مورد ارزیابی قرار گرفته و پس از ابلاغ اعتبارات به بانک های عامل، پرونده ها به بانک ها ارسال می شود.
حاجی پور با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۳ هزار و ۷۷ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به یکهزار و ۶۰۰ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شد ، اضافه کرد : از این میزان تسهیلات پرداختی ، چهار هزار و ۲۴۷ میلیارد ریال در بخش سرمایه در گردش صنعت ، ۳۱ میلیارد ریال در بخش سرمایه ثابت صنعت و ۱۴۲ میلیارد ریال نیز در بخش بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی پرداخت شده است.
رئیس سازمان صمت استان در پایان بیان کرد : ۲۵۰ واحد تولیدی و صنعتی این استان ، پارسال برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک های عامل معرفی شدند که موفق به دریافت رقم اعتباری درخواستی نشده و این پرونده ها امسال برای دریافت تسهیلات رونق تولید به جریان خواهد افتاد.
وی از بازگشت ۵۵ واحد صنعتی نیمه راکد و تعطیل شده این استان با پیگیری های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به چرخه تولید خبر داد و گفت : اغلب واحدهای رفع مشکل شده استان در زمینه های صنایع غذایی ، صنایع فلزی ، مقره سازی و ساخت دکل های برق فعالیت دارند.
حاجی پور تصریح کرد : بخش عمده مشکلات این صنایع با دستگاه و سازمان های خدمات رسان از قبیل تامین اجتماعی ، امور مالیاتی و بانک ها بود که با برگزاری نشست های مختلف با مدیران این دستگاه ، زمینه بازگشت ۵۵ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید فراهم شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1262005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =