توسعه مکانیزاسیون کاهش صادرات نفتی را به دنبال دارد

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش بهره‌وری آب و خاک و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی می‌تواند منجر به کاهش صادرات نفتی شود.

سید راضی نوری نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تأثیر رفع تحریم‌ها در اقتصاد کشاورزی اظهار داشت: با برداشته شدن تحریم‌ها زمینه برای صادرات، واردات  فناوری و تکنولوژ‌های جدید در بخش کشاورزی فراهم خواهد شد.

 وی افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از فرصت‌های به وجود آمده نهایت استفاده را داشته باشیم تا با تکیه بر اقتصاد درون‌زا به سمت  استقلال و خودکفایی و تثبیت جایگاه بازارهای هدف حرکت کنیم.

نوری تاکید کرد: باید سرمایه‎‌گذاری‌ مشترک برای کشت محصولات کشاورزی در کشورهای خارجی که از شرایط مساعدی برخوردارند انجام شود تا بتوانیم ارزآوری بیشتری را برای کشور به ارمغان آوریم. 

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آیین‌نامه بند 6 اقتصاد مقاومتی مرتبط با کشاورزی است زیرا کشاورزی یکی از محورهای اصلی اقتصاد است که افزایش بهره‌وری آب و خاک و توسعه مکانیزاسیون موجب فاصله گرفتن از صادرات نفتی و درامدهای حاصل از آن خواهد شد. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار