۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۳۲
کد خبر: 82402775
T T
۰ نفر
اجراي طرح كاداستر در40 هزار هكتار از اراضي ملي  چهارمحال و بختياري

شهركرد- ايرنا-مدير امور اراضي جهاد كشاورزي چهارمحال و بختياري از اجراي طرح كاداستر و صدور سند ثبتي براي بيش از 40 هزارهكتار از اراضي و عرصه هاي ملي اين استان خبر داد.

به گزارش ايرنا، شهرام جزايري روز پنجشنبه به مناسبت هفتم بهمن سالروز تاسيس امور اراضي در جلسه هماهنگي شوراي امور اراضي چهارمحال و بختياري افزود: 85 درصد اراضي اين استان ملي است كه شناسنامه داركردن عرصه هاي ملي در دولت تدبير و اميد در حال پيگيري است.
وي، وسعت اراضي زراعي و باغي سطح استان را 247 هزار هكتار برآورد كرد و تصريح كرد: افزون بر چهارهزار و 600 پرونده واگذاري به مساحت 57 هزار هكتار نيزامسال انجام گرفته است.
مدير امور اراضي جهاد كشاورزي چهارمحال و بختياري، از رفع تصرف 166واحد غيرمجاز در عرصه هاي طبيعي استان خبر داد و گفت: در سال جاري تاكنون 2 هزار و 522 گزارش و شكايت مردمي از طريق سامانه 131 دريافت و پيگيري قانوني شده است.
جزايري، قلع و قمع تخلف متخلفان زمين خوار با دستور قضايي در سال جاري را 88 مورد ذكر كرد و توضيح داد: تجاوز به عرصه دولتي نيز از طريق 'تبصره 2 ماده 10 ' امور اراضي كشور رفع تصرف شده است.
مدير امور اراضي استان ايجاد سامانه اطلاعاتي را كمك شاياني به بخش اجرايي دولت بيان كرد و گفت: اين طرح در هويت‌ بخشي، شناسنامه‌ دار كردن و صدور كارت هوشمند براي كشاورزان بسيار حائز اهميت است و در جهت رفاه حال بهره برداران استان است.
جزايري افزود: هم اكنون بسياري از روستاهاي چهارمحال و بختياري در جنگل ها و اطراف عرصه هاي طبيعي است و مردم اين روستاها وابستگي شغلي و معيشتي به اين جنگل ها دارند و اين خود يكي از عوامل تخريب محسوب مي شود.
استان چهارمحال و بختياري با 900 هزار نفرجمعيت در جنوب غربي كشور قرار دارد.
خبرنگار: مرتضي شاهوردي** انتشار دهنده: محمود رئيسي
6199/2097

سرخط اخبار استان‌ها