۱۲ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۵۳
کد خبر: 82479020
T T
۰ نفر
هواشناسی خراسان شمالی در باره سرمازدگی محصولات باغی استان هشدار داد

بجنورد-ایرنا- كارشناس اداره كل هواشناسی خراسان شمالی گفت: با ورود جبهه هوای سرد در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری احتمال سرمازدگی محصولات باغی و كشاورزی در مناطق كوهستانی استان پیش بینی می شود.

آیدا فاروقی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: در این روزها دمای هوا به زیر صفر خواهد رفت.
وی در ادامه گفت: طبق بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی برای امروز و فردا علاوه بر باد بسیار شدید لحظه ای برای مناطق بادخیز، افزایش ابر و در پاره ای نقاط رگبار، باران با احتمال رعد و برق و آبگرفتگی معابر پیش بینی شده است.
این كارشناس هواشناسی خراسان شمالی گفت: برای امروز آسمان نیمه ابری تا ابری در پاره ای نقاط با احتمال رعد و برق، اواخر وقت احتمال بارش باران پیش بینی شده است.
وی افزود: برای امروز در مناطقی از شرق و جنوب شرق جاری شدن رواناب نیز انتظار می رود.
وی در باره هوای روز طبیعیت هم گفت: طبق بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی برای 13 فروردین نیمه ابری تا ابری پاره ای نقاط وزش باد بسیار شدید و بارش باران ارتفاعات بارش برف، مه آلود پیش بینی شده است.
وی اظهار كرد: از بعد از ظهر روز یكشنبه، روز طبیعت بتدریج بارش باران به خصوص در مناطق جنوب شرق و شرق استان خواهیم داشت.
فاروقی اظهار كرد: برای هر دو روز نیز وزش باد شدید دور از انتظار نیست و همچنین پیش بینی شده است تا 72 كیلومتر بر ساعت نیز در استان به خصوص در مناطق باد خیز از جمله جاجرم، راز، رباط آشخانه داشته باشیم.
خراسان شمالی در حد فاصل دو قطب سیاحتی استان های شمالی و زیارتی مشهد مقدس واقع است كه در تعطیلات نوروز، حدود شش میلیون خودرو در مسیرهای این استان تردد می كند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی

سرخط اخبار استان‌ها