جلوگیری از شوک قیمتی در ماه محرم با حضور پررنگ تعزیرات

23:15 - 30 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۳۱۴۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه ستادتنظیم بازار با نظارت بر نرخ کالا مانع از ایجاد شوک قیمتی در ماه محرم شود،گفت: حضور سازمان تعزیرات برای کنترل نرخ کالا باید پررنگ تر شود.
به گزارش گروه اقتصادسید راضی نوری درباره وضعیت نرخ کالاها در ماه محرم،گفت: بدیهی است که در این ماه ها  با توجه به افزایش مصرف برخی از کالاهای غذایی نیازمند برنامه ریزی جامعی  هستیم؛ بنابراین برای اینکه بتوانیم دراین مناسبت ها در زمینه ارائه کالا با نرخ  مناسب با مشکلی  روبرو نباشیم، باید قبل از آغاز مناسبت ها برطبق عرضه وتقاضا دراین ایام تدابیر بهینه ای را اتخاذ کنیم.
 
نماینده مردم شوش درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید برای این نوع مناسبت ذخیره سازی مناسبی داشته باشیم که بتوانیم نیاز مصرفی بازار  را تامین  کنیم،تصریح کرد: ستاد  تنظیم بازار در مناسبت ها بویژه ماه مبارک رمضان و محرم  باید تدابیری اتخاذ کند که نرخ  قیمت کالا در تعادل  قرار گیرد.
 
حضور سازمان تعزیرات برای کنترل نرخ مواد غذایی در مناسبت ها باید پررنگ تر شود
 
نوری با بیان اینکه عرضه باید برمبنای نیاز  مصرفی بازار در مناسبت هایی  همچون ماه محرم باشد،ادامه داد:در نهایت باید بازار در این مواقع اشباع شود تا مردم با نرخ بهینه این کالاها را خریداری کنند.
 
وی با بیان اینکه حضور سازمان تعزیرات برای کنترل نرخ کالا باید پررنگ تر شود،یادآورشد:در ماه محرم باید کالاهای غذایی در راستای عرضه وتقاضا در شرایط  تعادل مناسب دراختیار مردم قرار بگیرند.
 
عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه محرم وماه مبارک رمضان هرساله تکرار می شود؛بنابراین ما باید برای ارائه کالاهای مورد نیاز  غذایی یک برنامه  منظم و  جامع داشته باشیم، یادآورشد: با توجه به اینکه مصرف گوشت، برنج و شکر در مناسباتی همچون ماه محرم و ماه مبارک رمضان افزایش می یابد؛باید تدابیری براساس تنظیم بازار بوِیژه در این  اقلام  اتخاذ شود که  بتوانیم از افزایش غیرمنطقی قیمت ها دراین ایام جلوگیری کنیم.


 
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *