۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۸:۱۳
کد خبر: 82279213
T T
۰ نفر
محموله ميلياردي كالاي قاچاق در نوار مرزي دريايي هرمزگان كشف شد

بندرعباس- ايرنا- رئيس كل دادگستري هرمزگان گفت كه با اقدام به موقع مسئولان قضايي استان در عملياتي در نوار مرزي دريايي، محموله بزرگ كالاي قاچاق شامل مواد غذايي، مركبات، قطعات و لوازم ماشين آلات صنعتي به ارزش 10 ميليارد و 700 ميليون ريال كشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا از خبرگزاري قوه قضائيه، حجت الاسلام محمدصادق اكبري روز دوشنبه در تشريح اين خبر اظهار داشت: در پي گزارش هاي مردمي مبني بر بارگيري محموله بزرگ كالاي قاچاق توسط يك فروند شناور لنج باري از مبدأ بندر جبل علي دوبي به مقصد بندر نخل تقي استان بوشهر، پس از صدور قرار مقتضي از سوي مسئولان قضايي هرمزگان و همچنين ابلاغ به فرماندهي درياباني جمهوري اسلامي مستقر در استان، مأموران يگان درياباني از پاسگاه دريايي جزيره لاوان عازم منطقه مورد نظر در حوالي جزيره فارور شدند.
وي بيان داشت: به دستور مسئولان قضايي هرمزگان طي عملياتي غافلگيركننده درحوزه استحفاظي پاسگاه مرزي دريايي جزيره لاوان و در مجاورت جزيره فارور مأموران درياباني استان با توقيف شناور مذكور، اقلام قاچاق را كه در قسمت تحتاني آن جاسازي شده بود، كشف كردند.
حجت الاسلام اكبري تصريح كرد: با بررسي هاي صورت گرفته، مشخص شد قاچاقچيان كالا با به كارگيري شگردي خاص به قصد فريب مأموران درياباني ايران ،پس از تكميل و دريافت اوراق از گمرك امارات متحده عربي با قيد مقصد كشور قطر در متن اوراق مربوطه و مكالمات بي سيم با محتواي عزيمت به قصد پهلوگيري در بندر دوحه قطر، در فرصتي مناسب و با تغيير جهت، عازم بندر نخل تقي استان بوشهر شده و قصد ورود، تخليه و توزيع اين محموله كالاي قاچاق در بازار مصرفي ايران را داشته اند.
رئيس كل دادگستري هرمزگان خاطرنشان كرد: در جريان اين عمليات موفق ،يك فروند لنج باري توقيف و هفت نفر متهم دستگير و به همراه كالاهاي مكشوفه و شناور مربوطه پس از تكميل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي استان شده اند.
حجت الاسلام اكبري تأكيد كرد: دستگاه قضايي استان هرمزگان در جهت تحقق بخشيدن به فرمايشات مقام معظم رهبري و به منظور اجراي دقيق قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز ،با قاطعيت،جديت و بدون اغماض به مبارزه بي امان خود با پديده شوم قاچاق ادامه خواهد داد.
7198/6048 /1596
خبرنگار: فاطمه حسيني **انتشاردهنده: عباسعلي نقي يان
۰ نفر