۲۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱:۳۵
کد خبر: 82492013
T T
۰ نفر
وزير كشاورزي صربستان، ايران را از بازارهاي مهم در حوزه كشاورزي براي كشورش خواند

بلگراد-ايرنا- وزير كشاورزي و حفاظت از محيط زيست صربستان در نشستي با سفير كشورمان در بلگراد ايران را يكي از بازارهاي هدف و مهم در حوزه كشاورزي براي كشورش خواند.

به گزارش ايرنا، «برانيسلاو نديموويچ» روز پنجشنبه در ملاقات با «حسين ملاعبداللهي» با تاكيد بر اينكه ايران از بازارهاي مهم در حوزه كشاورزي براي صربستان به شمار مي رود، گفت: صربستان گواهي كيفيت محصولات كشاورزي ايران را به رسميت خواهد شناخت و راه را براي ورود محصولات كشاورزي ايران به بازار صربستان باز خواهد كرد.
وي با اشاره به موقعيت جغرافيايي صربستان به عنوان حلقه اتصال آسيا و اروپا خواستار همكاري نزديكتر دو كشور در حوزه كشاورزي و انتقال فناوري توليد و فرآوري محصولات كشاورزي شد.
وزير كشاورزي صربستان با اشاره به عقد موافقت نامه تجارت آزاد محصولات كشاورزي با چين و روسيه آمادگي كشورش را براي امضاي موافقت نامه مذكور با ايران نيزاعلام كرد.
سفير جمهوري اسلامي ايران در صربستان نيز در اين ملاقات ضمن تاكيد بر توسعه همكاري هاي كشاورزي بين تهران و بلگراد، پيشرفت هاي سال هاي اخير كشورمان در حوزه كشاورزي را بسيار مثبت توصيف كرد.
حسين ملا عبداللهي گفت: وضع تحريم‌هاي ظالمانه بين المللي نتوانست مانع رشد و توسعه ايران در زمينه كشاورزي شود و ايران طي سال هاي اخير به يكي از توليد كنندگان و صادر كنندگان مهم محصولات كشاورزي در منطقه خاورميانه تبديل شده است.
وي همچنين بر همكاري دو كشور در حوزه توليدات مشترك و كشت فراسرزميني تاكيد كرد.
سفير كشورمان در صربستان با اشاره به توليد ماشين آلات كشاورزي و كارخانجات فرآوري محصولات كشاورزي در ايران، آمادگي كشورمان را در صادرات ماشين‌آلات و همچنين دانش فني به صربستان اعلام كرد.
صربستان با برخورداري از زمين هاي وسيع حاصل خيز و قابل كشت، آب فراوان و دانش فني بالا در حوزه كشاورزي، مي تواند به يكي از شركاي مهم كشورمان در اين زمينه تبديل شود.
شبك **1708**اروپام**436**انتشار دهنده:عليرضاارشادي
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد