167طرح كشاورزي در سيستان و بلوچستان به بهره برداري رسيد

زاهدان- ايرنا- رئيس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: 167 طرح كشاورزي همزمان با هفته جهاد كشاورزي با اعتبار بيش از 207 ميليارد و 591ميليون ريال در استان به بهره برداري رسيد.

رضا نجفي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين طرح ها در بخش توليدات دامي و گياهي، آب و خاك و امور فني مهندسي، شيلات سيستان، منابع طبيعي و آبخيزداري، امور عشايري و ترويج كشاورزي در استان به بهره برداري رسيد.
وي افتتاح 27 طرح اجراي سيستم هاي آبياري نوين در سطح 732 هكتار از زمين هاي كشاورزي استان، 9 طرح پرورش مرغ گوشتي 20 هزار قطعه اي، هفت واحد گلخانه و مركز ترويج كارآفريني و توسعه مشاغل خانگي ويژه زنان روستايي را از مهمترين طرح هاي بخش كشاورزي سيستان و بلوچستان در اين هفته ذكر كرد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: راه اندازي طرح هاي بخش كشاورزي استان در اين مدت ضمن اشتغالزايي هفت هزار و 221 نفر به صورت مستقيم و غير مستقيم زمينه بهره مندي افزون بر 24 هزار نفر از مردم را از مزاياي آن فراهم كرد.
سيستان و بلوچستان به سبب نزديكي به خط استوا و بهره گيري از رطوبت دريا توانمندي زيادي در توليد محصولات گرمسيري و نيمه گرمسيري و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپايا، گواوا، هندوانه آناناسي، نارگيل، زيتون محلي، مركبات و غيره دارد.
توليد محصولات كشاورزي در سيستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمين هاي برخي مناطق اين استان مانند نيكشهر، سرباز، ايرانشهر، كنارك و چابهار در هر سال توان توليد 2 بار محصول را دارند.
هم اينك در بيش از 200 هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي سيستان و بلوچستان محصولات زراعي و در 80 هزار هكتار از باغ هاي استان انواع ميوه هاي گرمسيري، نيمه گرمسيري و سردسيري توليد مي شود.
7316 /8005 /6081

سرخط اخبار استان‌ها