۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۹
کد خبر: 82114604
T T
۰ نفر
طرح آزمايشي آبياري قطره اي زير سطحي در مياندوآب به بهره برداري رسيد

مهاباد- ايرنا- همزمان با هفته جهاد كشاورزي و براي نخستين بار بهره برداري از طرح آزمايشي آبياري قطره اي زير سطحي در شهرستان مياندوآب به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا، مدير جهاد كشاورزي مياندوآب روز پنجشنبه در مراسم بهره برداري از اين طرح كه با حضور فرماندار و شماري از مسولان اين شهرستان برگزار شد، گفت: اين طرح در زميني به مساحت 21 هزار مترمربع و با صرف اعتباري بالغ بر يك ميليارد و 800 ميليون ريال به اجرا درآمده است.
وي افزود: با اجراي اين طرح حدود 95 درصد راندمان مصرف آب در منطقه افزايش خواهد يافت.
ديانتي اضافه كرد : ميزان مصرف آب قبل از آبياري تحت فشار 35 هزار مترمكعب بود كه بعد از اجراي آبياري تحت فشار و مدرن به شش هزار متر مكعب كاهش يافته است.
وي گفت: با اجراي اين طرح ساليانه بيش از 29 هزار متر مكعب در مصرف آب صرفه جويي مي شود.
ديانتي ابراز اميدواري كرد كه بخش كشاورزي مياندوآب بتواند با استفاده از پتانسيل و ظرفيت هاي بالقوه در اين شهرستان و با بهره گيري از روش هاي مدرن، نتايج مطلوب و بهتري را نسبت به سال هاي گذشته كسب كند.
وي اضافه كرد: در سال اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل، هفت طرح توليدي و اقتصادي با اعتبار بالغ بر 88 ميليارد و 720 ميليون ريال و با اشتغال زائي 73 نفر به طور مستقيم و 113 نفر به طور غير مستقيم در بخش هاي آب و خاك، صنايع كشاورزي، توليدات دامي و شيلات در هفته جهاد كشاورزي در شهرستان مياندوآب به بهره برداري مي رسد.
به گزارش ايرنا، در شهرستان مياندوآب بيش از 82 هزار هكتار اراضي قابل كشت وجود دارد كه 52 هزار هكتار آن اراضي آبي و 30 هزار هكتار آن به صورت ديم كشت مي شود.
شهرستان مياندوآب با بيش از 260 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد.
6185/1905

سرخط اخبار استان‌ها