۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۴۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۲۲-۱۰-۱۳۹۴
کد ۴۴۳۶۹۲
انتشار: ۰۷:۳۰ - ۲۲-۱۰-۱۳۹۴

مراقب تغذیه شور و شیرین کودکان باشید

محققان این مطالعه دریافتند کودکانی که میوه و سبزیجات می خورند و هر روز شیر می نوشند به اندازه کودکانی که به ندرت مواد خوراکی ناسالم می خورند، احتمال دارد مواد غذایی مملو از قند و نمک مصرف کنند.
به گفته محققان، کودکانی که هر روز میوه و سبزیجات خورده و شیر می نوشند الزاماً کمتر غذاهای حاوی میزان بالای قند و نمک نمی خورند.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه ایالتی اوهایو هشدار می دهند کودکانی که میوه و سبزیجات زیاد مصرف می کنند الزاماً شکلات و شیرینی و سیب زمینی سرخ کرده کمتری استفاده نمی کنند. از اینرو این محققان تاکید دارند که پرهیز از مصرف غذاهایی نامناسب به اندازه افزودن غذای خوب به رژیم غذایی کودکان مهم است.

محققان این مطالعه دریافتند کودکانی که میوه و سبزیجات می خورند و هر روز شیر می نوشند به اندازه کودکانی که به ندرت مواد خوراکی ناسالم می خورند، احتمال دارد مواد غذایی مملو از قند و نمک مصرف کنند.

«فیلیس پیری»، سرپرست تیم تحقیق، در این مورد می گوید: «این باور وجود دارد که اگر افراد را تشویق به خوردن غذاهای سالم کنیم به طور طبیعی به سوی کاهش مصرف مواد خوراکی ناسالم سوق داده می شوند.»

به گفته وی، تلاش برای کاهش میزان چاقی دوران کودکی عمدتا متمرکز بر افزودن غذاهای خوب و سالم به رژیم غذایی کودکان است، و توجه چندانی بر پرهیز از مصرف مواد خوراکی بد نمی شود.
برچسب ها: تغذیه ، نمک ، قند ، سبزیجات
ارسال به دوستان
امام جمعه یزد : انقلاب اسلامی برای حفظ کرامت انسان ها آمده است فراری 365 دیتونا GTB/4 (عکس) کوروش نیکنام درگذشت دستگاه رویائی برای طرفداران قهوه (فیلم) امام جمعه شهرکرد: در سایه جمهوری اسلامی ایران همگان در امنیت زندگی می‌کنند صدیقی امام جمعه تهران : هر کسی در زندگی تقوا داشته باشد خدا او را از رزق های مادی و معنوی سرشار می‌کند/ از علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت معصومه مستقیماً حاجت گرفتم سامانه بارشی جدید در راه ایران مهاراجه سیاه پوش! (خودروگرافی) سفارشی سازی کفش آل استار (فیلم) فرمانده نیروی زمینی ارتش : کار انسداد مرز شرق کشور را با قدرت شروع کرده‌ایم 7 روش تقویت سیستم ایمنی (اینفوگرافی) مراحل ساخت زنجیرهای غول پیکر (فیلم) روزنامه نگار آمریکایی: ایران در آستانه کنترل سودان و کانال سوئز ستاد انتخابات کشور : عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست /نیازی به ثبت اثر انگشت رای دهندگان نمی باشد استقرار صندوق های اخذ رای در ۱۰ ایستگاه مترو تهران
وبگردی