۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۲۵
کد خبر: 82430020
T T
۰ نفر
پنج واحد متخلف تهيه مواد غذايي در شيراز تعطيل شدند

شيراز - ايرنا - رئيس مركزبهداشت شهداي والفجر اعلام كرد: پنج واحد صنفي متخلف كه در زمينه تهيه و توزيع مواد غذايي فعاليت دارند تعطيل شدند.

به گزارش دريافتي سه شنبه ايرنا، دكترعبدالحسين فرح بخش گفت:اين واحدهاي صنفي شامل يك باب كافي شاپ و 2 باب چايخانه به علت عرضه قليان و 2 باب كبابي به علت رعايت نكردن موازين بهداشتي و بي توجهي به اخطارهاي صادره، با دستور مقام قضايي تعطيل شدند و پرونده متخلفان به دادسرا ارجاع شد.
وي اضافه كرد: طرح تشديد بازديد از مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي با اولويت عرضه كنندگان مواد غذايي حساس شامل رستوران ها، اغذيه فروشي ها، قنادي ها و ديگر مراكز تهيه و توزيع و نيز اماكن عمومي حساس شامل هتل، مهمانپذير و مسافرخانه و محل هاي اسكان موقت مسافران در قالب طرح بسيج سلامت نورزوي، از ابتداي اسفند 95 و ايام نوروز96 همراه با سراسر كشور اجرا مي شود.
فرح بخش افزود: در اين طرح، بازرسان بهداشت اقدام به ‌نظارت بهداشتي مي كنند كه هدف از آن ارزيابي بهداشتي تمام مراكز با تاكيد بر رعايت بهداشت فردي، لوازم و ابزار كار و بهداشت مواد غذايي است.
او گفت: طبق هماهنگي با مراجع قضايي و بازديدهاي مشترك با نمايندگان دادسرا از مراكز، با متخلفان برابر مقررات و بدون هيچ اغماضي برخورد مي شود.
مسئول واحد بهداشت محيط اين مركز نيز گفت: در طرح بسيج سلامت نوروزي، گروه هاي نظارتي متشكل از كارشناسان بهداشت محيط در قالب گروه هاي ضربت، نظارت بر تمام واحدهاي صنفي تهيه و توزيع مواد غذايي را انجام مي دهند.
حميدرضا مفيدي از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتي، مراتب را به سامانه اطلاع رساني به شماره 190 اعلام كنند تا در سريع ترين زمان ممكن، نسبت به آن اقدام شود.
دريافت : نيكنام خشنودي ** انتشار:غلامرضا مالك زاده
6113 /1876

سرخط اخبار استان‌ها