خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تامین دام و فرآوری محصولات دامی:

کشتار روزانه 6 هزار دام وارداتی / امیدواریم قیمت گوشت کاهش یابد

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۴۰۶

مدیر کل تامین دام و فرآوری محصولات دامی گفت: ورود دام زنده به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا روزانه شش هزار راس کشتار شود و از این میزان 120 تن گوشت قرمز به بازار عرضه شود که این عرضه از واردات لاشه گوشت گوسفندی مجزا است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد جعفری مدیر کل تامین دام و فرآوری محصولات دامی در حاشیه بازدید از کشتارگاه و محل نگهداری دام وارداتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام از حداکثر پتانسیل خود و از راه‌های مختلف زمینی، دریایی و هوایی برای واردات دام زنده استفاده می‌کند و این کار را تا تامین نیاز بازار داخلی و تعادل در قیمت‌ها ادامه خواهد داد.

وی افزود: تاکنون واردات گوشت گوساله از برزیل و واردات لاشه گوسفندی از کشورهای سی آی اس انجام شده است ورود دام زنده به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا روزانه شش هزار راس کشتار شود و از این میزان 120 تن گوشت قرمز به بازار عرضه شود که این عرضه از واردات لاشه گوشت گوسفندی مجزا است.

جعفری در رابطه با آمار واردات خاطرنشان کرد: تخلفات صورت گرفته در حوزه واردات گوشت قرمز احتکار و اختلافات آماری و گرانفروشی ارتباطی با شرکت پشتیبانی امور دام ندارد و این شرکت تنها مباشر مصوبات ارائه شده توسط ستاد تنظیم بازار است.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه ابلاغی ستاد تنظیم بازار هر شرکتی که با ارز 4200 تومانی اقدام به واردات گوشت قرمز کند باید محصول پروتئینی مربوطه را به شرکت پشتیبانی امور دام تحویل دهد تا این شرکت بر اساس مصوبات و نرخ اعلام شده گوشت را عرضه کند.

مدیر کل تامین دام و فرآوری محصولات دامی افزود: تخلفاتی که بعضا شاهد آن هستیم مربوط به اختلافات آماری و تناژ عرضه برخی شرکت‌های وارد کننده است و شرکت پشتیبانی امور دام بر اساس محاسبات صورت گرفته این اختلافات را برای نظارت و برخورد به دستگاه‌های ذیربط معرفی می‌کنند.

جعفری در ادامه با اشاره به این نکته که شرکت پشتیبانی امور دام تنها مباشر ستاد تنظیم بازار است اظهار داشت: هنگامی که یک شرکت اقدام به واردات گوشت قرمز می‌کند از زمانی که این گوشت وارد سردخانه می‌شود میزان و تناژ آن به شرکت اعلام می‌شود و با معرفی نامه‌ای که شرکت پشتیبانی امور دام می‌دهد شرکت وارد کننده موظف می‌شود محموله را به مباشرین ستاد تنظیم بازار در استان‌های مختلف تحویل دهد.

وی افزود: در صورتی که این اقدام انجام نشود و یا اختلاف آماری وجود داشته باشد شرکت پشتیبانی امور دام آن را به دستگاه‌های نظارتی معرفی می‌کند. بنابراین شرکت پشتیبانی امور دام تنها مباشر مصوبات ابلاغی ستاد تنظیم بازار بوده و نظارت و برخورد وظیفه ما نیست.

جعفری در ادامه با ابراز امیدواری از واردات دام زنده و شکست قیمت گوشت تصریح کرد: ما امیدواریم با واردات صورت گرفته و تمهیدات انجام شده قیمت گوشت قرمز کاهش یابد و مردم بتوانند نیاز خود را تامین کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز