۲۶ فروردین ۱۳۹۶، ۸:۳۵
کد خبر: 82492877
T T
۰ نفر
خلیلیان و حیدرپور داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شدند

تهران-ایرنا- صادق خلیلیان وزیر جهاد كشاورزی در دولت دهم و عوض حیدرپور نماینده پیشین مجلس با حضور در ستاد انتخابات كشور در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نام نویسی كردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا مستقر در ستاد انتخابات كشور، خلیلیان امروز - شنبه - پس از ثبت نام در انتخابات در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با بررسی های انجام شده به این نتبجه رسیدم كه باید نام نویسی كنم.
وی به شرایط اقتصادی كشور اشاره كرد و افزود: با توجه به این كه كشور در شرایط اقتصادی نامطلوبی است و چون در سمت اجرایی بودم به این نتیجه رسیدم كه اینجا باشم.
وی ادامه داد: نتایج بررسی صلاحیت ها را باید بپذیریم و نامزدها مراعات آنچه كه لازمه شخصیت یك رئیس جمهوری است را عمل كنند.
عوض حیدرپور نماینده شهرضا در دوره های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی نیز در ستاد انتخابات كشور برای داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی كرد.
نام نویسی از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری روز سه شنبه هفته گذشته در ستاد انتخابات كشور آغاز شد و ساعت 18 امروز -شنبه - به پایان می رسد.
خلیلیان در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 نیز به عنوان نامزد مستقل ثبت نام كرده بود.
بر اساس اصل 115 قانون اساسی و ماده 35 قانون انتخابات ریاست جمهوری رجال مذهبی و سیاسی واجد شرایط 1- ایرانی الاصل بودن 2- داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران 3- مدبر و مدیر بودن 4- داشتن حسن سابقه و امانت و تقوی 5- مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی كشور، شخصا یا از طریق معرفی نماینده تام‌الاختیار می‌توانند جهت اعلام داوطلبی و تكمیل فرم پرسشنامه با همراه داشتن اصل شناسنامه و چهار برگ تصویر كلیه صفحات آن و 12 قطعه عكس 4*6 جدید كه امسال گرفته باشند، به ستاد انتخابات كشور واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، تالار بزرگ كشور مراجعه كنند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
سیام**9254*1336 خبرنگار: سجاد خسروانیان** انتشار: مهرنوش خانزائی
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست