رئيس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي: ارزش توليد سالانه كشاورزي استان 10 هزار و 200 ميليارد ريال است

تبريز-ايرنا- رئيس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي گفت: ارزش 6 ميليون تن توليد كشاورزي استان در سال اعم از دامي و كشاورزي 10 هزار و 200 ميليارد ريال است.

به گزارش ايرنا، كريم مهري شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتي استان با اشاره به اهداف كمي و اعتبارات مورد نياز پروژه هاي اقتصاد مقاومتي استان در سال 1395 گفت: افزايش توليد گندم، سيب زميني ، دانه هاي روغني ، حبوبات، پنبه، جو، درت دانه اي، گوشت قرمز و شير و گوشت طيور از جمله اين اهداف است.
وي ادامه داد: از مهرماه سال 1393، طرح پهنه بندي روستاهاي استان براي اولين بار در سطح كشور، با هدف اجرايي كردن و تحت پوشش قرار دادن برنامه هاي زراعي، باغي و دامي، ارتباط مستقيم توليدكنندگان با دستگاه اجرايي و نيز افزايش ضريب نفوذ دانش در عرصه هاي توليد آغاز شده است.
مهري اظهار كرد: از سال گذشته طرح پهنه بندي روستاها با فعاليت حدود يكهزار نفر از كارشناسان كشاورزي سازمان در 60 مركز و دفتر خدمات در حال اجراست.
وي با اشاره به اينكه دو هزار و 267 نفر در سامانه بهين ياب (بخش كشاورزي) ثبت نام كرده اند، افزود: 777 طرح به كارگروه ارائه شده كه از اين تعداد 756 مورد مصوب و به بانك ها معرفي شده اند و از اين تعداد 107 مورد تسهيلات دريافت كرده اند.
وي با اشاره به اجراي طرح جامع و شبكه‌هاي فرعي آبياري و زهكشي رودخانه‌هاي مرزي استان آذربايجان شرقي گفت: افزايش درآمد ساليانه بعد از اجرا و بهره برداري پروژه هاي مرزي استان افزون بر چهارهزار و 460 ميليارد ريال خواهد بود.
خبرنگار: مينا بازگشا** انتشاردهنده: محمد عزيزي راد
6120/518

سرخط اخبار استان‌ها