۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۵۸
کد خبر: 82008329
T T
۰ نفر
نظارت بر داروخانه هاي ايلام در تعطيلات نوروز تشديد مي شود

ايلام - ايرنا - معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي ايلام گفت: كنترل كالاهاي سلامت محور و تشديد نظارت بر فعاليت داروخانه ها و اماكن و مراكز عمده توليد يا عرضه مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي در ايام تعطيلات نوروزي از مهمترين برنامه هاي اين معاونت است.

نصراله نقدي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: براي جلوگيري از كمبود منابع دارويي، شركت هاي توزيع دارو و داروخانه هاي فعال اين استان در مدت تعطيلات سال جديد مورد پايش و نظارت قرار مي گيرند.
وي افزود: داروها و تجهيزات مورد نياز بيماران دياليزي همچون صافي و پودر به اندازه كافي تهيه و در اختيار مراكز درماني بخش دولتي و خصوصي قرار گرفته و همچنين داروهاي مراكز درماني سوء مصرف مواد مخدر هم تامين و تهيه شده است.
وي يادآور شد: اين معاونت با همكاري معاونت بهداشتي استان در مدت تعطيلات عيد نوروز تمام محصولات غذايي را با توجه به فاكتورهاي شيميايي و ميكروبي اين محصولات، رصد و كنترل مي كند.
نقدي گفت: از ابتداي اسفند ماه سال 94 تا پايان تعطيلات نوروزي امسال نظارت، كنترل، تاييد و تامين سلامت تجهيزات پزشكي، ايمني مواد غذايي، قاچاق كالاهاي سلامت محور، مكمل هاي داوريي در دستور كار اين معاونت قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه اين معاونت در تمام مدت تعطيلات نوروزي به صورت تمام وقت و كشيك برقرار و در حال خدمت رساني به مسافران و شهروندان هستند، از عموم مردم خواست شكايات، انتقادها و موارد تخلف مرتبط با اين معاونت را با سامانه گوياي 1490 در ميان بگذارند.
اين معاونت در تعطيلات عيد نوروز نظارت بر حوزه هاي محصولات غذايي، آرايشي و بهداشتي، دارو، تجهيزات پزشكي و آزمايشگاه مرجع كنترل غذا و دارو را در دستور كار دارد.
7172/6034

سرخط اخبار استان‌ها