۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۱۲
کد خبر: 82683878
T T
۰ نفر
مدير جهاد كشاورزي: تاكنون 40 هزار تن چغندر در اشنويه برداشت شده است

مهاباد- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي اشنويه با اشاره به اينكه برداشت چغندر قند از اواسط شهريور آغاز شده است و تا آبان ماه ادامه مي يابد، گفت: تاكنون بيش از 40 هزار تن از اين محصول از اراضي كشاورزي اين شهرستان برداشت شده و پيش بيني مي شود تا اين مقدار به حدود 145 هزار تن برسد.

سيدانور حسيني روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اشنويه داراي 34 هزار هكتار زمين زراعي و باغي است كه حدود 2 هزار و 350 هكتار آن زير كشت چغندر قند قرار دارد.
وي با تاكيد بر اينكه گندم، چغندر قند و نخود مهمترين محصولات زراعي اشنويه است، افزود: امسال كشت چغندر قند بر اساس سياست هاي احياي درياچه اروميه نسبت به سال گذشته كاهش يافته است.
وي برداشت 65 تن چغندر قند در هر هكتار از اراضي زراعي اين شهرستان در سال جاري را پيش بيني كرد و گفت: اين رقم در سايه برگزاري كلاس هاي ترويجي و توصيه هاي فني كارشناسان نسبت به سال گذشته افزايش يافته است.
وي افزود: چغندرقند برداشت شده از اراضي اين شهرستان به كارخانه هاي قند نقده، اروميه، خوي و پيرانشهر ارسال مي شود و در فصل برداشت حدود هشت هزار و 500 نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم مشغول به كار مي شوند.
به گزارش ايرنا چغندر قند گياهي از تيره اسفناج است كه به صورت گياهي يكساله و براي توليد ريشه ذخيره اي مورد كشت قرار مي گيرد؛ طول دوره رشد چغندر قند بسته به شرايط از پنج تا 9 ماه متغير است.
شهرستان اشنويه از جمله شهرهاي مرزي آذربايجان غربي است و با داشتن يكهزار و 470 متر ارتفاع از سطح دريا يكي از مناطق حاصل خيز و مستعد براي توليد انواع محصولات زراعي به شمار مي رود.
3093/3072
** خبرنگار: سارا معروفي ** انتشار دهنده: عليرضا فولادي

سرخط اخبار استان‌ها