نخيلات ما نابود شده به مشكل ما رسيدگي كنيد

اهواز – ايرنا- جمعي از كشاورزان شادگاني با حضوردر جلسه ستاد بحران مشكلات كشاورزي حوضه زهره و مارون در سالن جلسات استانداري با اصرار خواهان بيان ديدگاهها و تامين آب مورد نياز كشاورزيشان شدند.

به گزارش ايرنا يكي از اين كشاورزان با ورود به اين جلسه خطاب به حاضران گفت: از مسئولان درخواست مي كنيم كه مشكلات موجود بر سر راه كشاورزي شادگان را مرتفع كنند زيرا معيشت ما صرفا از اين طريق تامين مي شود.
وي گفت: ما نخلهايمان را ازدست داده ايم ، عدم تامين حق آبه اراضي شادگان و دادن حقابه ما به مناطق ديگر شرعا و قانونا حرام است ، دست مسئولان را مي بوسيم ، پاي آنها را مي بوسيم ... به مشكلات ما رسيدگي كنند.
كيامرث حاجي زاده مديركل مديريت بحران خوزستان با بيان اينكه براي رسيدگي به مشكل شما تشكيل جلسه داده ايم از كشاورزان خواست از سالن خارج شوند و گفت: تنها نمايندگان مجلس، فرمانداران، مديران حوزه آب و برق، سازمان كشاورزي، هواشناسي و نيروي انتظامي به اين جلسه دعوت شده اند و از مابقي خواهش مي كنيم جلسه را ترك كنند.
امام جمعه شادگان نيز چندي پيش درزمينه مشكلات كشاورزان اين شهرستان به ايرنا گفت: شادگان با 231 روستا از بافتي روستايي برخوردار است وحيات و چرخه اقتصاد روستاها به آب بستگي دارد لذا كمبود آب كشاورزي معيشت مردم را به خطر انداخته است.
حجت الاسلام سيدمجيد شرفي اظهار كرد: متاسفانه زمين هاي كشاورزي و نخلستان هاي شادگان بدليل بي آبي در حال نابود شدن هستند و اين وضعيت موجب قطع تنها منبع درآمد اغلب كشاورزان منطقه مي شود.
به گزارش ايرنا پيش از اين نيز استاندار خوزستان نسبت به نابودي نخيلات شادگان هشدار داده و گفته بود: تنش آبي در حوضه رودخانه مارون- جراحي نخيلات شادگان را كه در انتهاي اين حوضه قرار دارند، با خطر خشك شدن و نابودي مواجه كرده است.
شادگان در جنوب خوزستان قرار دارد، اراضي كشاورزي اين شهرستان 30 هزار هكتار و نخيلات 12 هزار هكتار وسعت دارد.
گندم، انواع سبزيجات، باميه و خرما از عمده‌ترين محصولات كشاورزي منطقه به‌شمار مي‌روند و حيات اقتصادي مردم شادگان بر پايه كشاورزي است.
شهرستان شادگان و تالاب بين المللي شادگان در انتهاي رودخانه جراحي چند سالي است كه با تنش آبي روبه رو هستند.
6002 خبرنگار: ندا رضاپور**انتشار: كبري آقازري

سرخط اخبار استان‌ها