خرید گندم مازاد بر مصرف كشاورزان ایرانشهری از مرز 24 هزار تن گذشت

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد كشاورزی ایرانشهر گفت: 24 هزار تن گندم مازاد بر نیاز كشاورزان این شهرستان از آغاز فصل برداشت تاكنون تحویل سیلوها شده به طوری كه این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته تاكنون بیش از 30 درصد رشد داشته است.

حسن شاه ولی بُر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: كار خرید گندم مازاد بر مصرف كشاورزان ایرانشهری از اواخر فروردین آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد.
وی با بیان اینكه تاكنون بالغ بر 185 میلیارد ریال به ازای گندم خریداری شده به كشاورزان گندمكار ایرانشهری پرداخت شده، گفت: خرید تضمینی گندم از سوی دولت به ازای هر كیلوگرم 12 هزار و 705 ریال سبب شده تا كشاورزان سطح زیر كشت این محصول را در همسنجی نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش دهند.
مدیر جهاد كشاورزی ایرانشهر ادامه داد: سازمان غله و تعاون روستایی كار خرید گندم را برعهده دارند و هیچ گونه محدودیتی در خرید و یا پرداخت هزینه این محصول استراتژیك وجود ندارد.
شاه ولی بُر گفت: سالجاری شش هزار هكتار از اراضی كشاورزی ایرانشهر به كشت گندم اختصاص یافته است.
وی افزود: سیلوهای گندم ایرانشهر ظرفیت ذخیره سازی بیش از 45 هزار تن گندم را دارد كه انتظار می رود گندمكاران منطقه محصول مازاد بر نیاز خود را تحویل سیلوها دهند.
ایرانشهر با 30 هزار هكتار اراضی زراعی و باغی بعنوان قطب كشاورزی در سیستان و بلوچستان مطرح است.
شهرستان ایرانشهر در 340 كیلومتری جنوب زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3213 /8005 /6081/7314

سرخط اخبار استان‌ها