۲۶ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۵۳

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی اردبیل به مهر خبر داد؛

تولید محصولات کشاورزی در اردبیل ۱۳ درصد رشد یافت

تولید محصولات کشاورزی در اردبیل ۱۳ درصد رشد یافت

اردبیل – معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل از افزایش ۱۳ درصدی تولید محصولات کشاورزی در این استان خبر داد.

اصغر پرتوی در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: در اغلب محصولات کشاورزی به‌ویژه محصولات استراتژیک با رشد تولید مواجه هستیم.

وی افزود: ازجمله در گندم توانستیم رتبه تولید را از ۱۰ به چهار کشوری ارتقا دهیم که خود امتیاز قابل‌توجهی برای کشاورزی استان است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان با تأکید به تمرکز بر تولید دانه‌های روغنی اضافه کرد: در تولید کلزا رتبه نخست کشوری را در سال زراعی جاری به دست آوردیم.

پرتوی تغییر جهت افزایش تولیدات کشاورزی را به سمت محصولات باارزش افزوده بالاتر عنوان کرد و متذکر شد: به‌ویژه در دانه‌های روغنی، زعفران، پسته، بادام‌زمینی و گیاهان دارویی برنامه‌ریزی ویژه داریم.

وی در خصوص وضعیت تولید سیب‌زمینی بابیان اینکه سطح زیر کشت سیب‌زمینی را امسال کاهش دادیم، ادامه داد: بااین‌وجود اردبیل همواره جزو استان‌های برتر تولیدکننده سیب‌زمینی است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان خام فروشی محصولات کشاورزی را به زیان اقتصاد کشاورزی و استان دانست و متذکر شد: به دنبال توسعه صنایع تبدیلی هستیم و ازجمله در شهرک صنعتی شماره دو سال آینده اولین کارخانه تولید سیب‌زمینی نیمه سرخ‌شده منجمد فعال می‌شود.

به گفته پرتوی دستگاه‌های این کارخانه در حال نصب است و تسهیلات ۱۳۰ میلیارد ریالی برای آن اختصاص‌یافته و طبق قول مساعد سرمایه‌گذار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: سیب‌زمینی نیمه سرخ‌شده منجمد خلالی شده و آمده پخت سریع است و به‌ویژه برای پخت سریع غذا می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد.

 

 

کد خبر 3025311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha