مدیر كل فائو:امسال شمار گرسنگان جهان افزایش پیدا خواهد كرد/20 میلیون نفر دچار سوء تغذیه و بحران گرسنگی

رم - ایرنا - اجلاس بین المللی سازمان خواربار و كشاورزی ملل متحد (فائو)، با حضورمحمود حجتی وزیر جهاد كشاورزی جمهوری اسلامی ایران در رم در حالی آغاز شد كه مدیر كل آن خبرهای خوبی درباره نتایج مبارزه با گرسنگی نداشت و اعلام كرد: امسال شمار گرسنگان جهان افزایش پیدا خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از رم، در چهلمین اجلاس فائو، نمایندگان و وزرای كشاورزی 194 كشور عضو فائو حضور دارند.
'خوزه گراتسیانو داسیلوا' مدیر كل سازمان فائو در مراسم افتتاح این كنفرانس شش روزه بین المللی كه در مقر فائو در شهر رم آغاز شده است، گفت: خبرهای خوبی در مورد نتایج مبارزه با گرسنگی ندارم.
وی افزود: امسال شمار گرسنگان جهان افزایش پیدا خواهد كرد. در جنوب سودان قحطی شده است و هزاران نفر از گرسنگی جان خود را از دست داده اند. در نیجریه و سومالی و ... نیز 20 میلیون نفر دچار سوء تغذیه و بحران گرسنگی شده اند.
وی با تاكید بر اینكه گرسنگی باید تا سال 2030 از بین برود، گفت: باید تلاش ها برای مبارزه با گرسنگی بیشتر شوند. البته جنگ ها مانع آن می شوند. 60 درصد جمعیت در مناطق جنگ زده دچار گرسنگی هستند و اغلب محبور به پناهندگی و جابجایی هستند. صلح لازمه حل این مسائل است اما نمی توانیم منتظر باشیم تا صلح برسد. فائو در صدد تحقق 70 هدف از اهداف توسعه هزاره است. 10 هدف مهم از جمله تغییرات اقلیمی ، كمك به جنگ زدگان ، توسعه پایدار در اولویت قرار دارند.
به گزارش ایرنا، محمود حجتی وزیر جهادكشاورزی ایران در حاشیه این كنفرانس با مدیر كل فائو و مسئول كشاورزی اتحادیه اروپا دیدار و در خصوص راه های توسعه همكاری های كشاورزی ایران با سازمان ها و اتحادیه های بین المللی گفت و گو می كند.
چهلمین اجلاس بین المللی فائو كه از امروز آغاز شده تا روز شنبه 8 ژوئن (17 تیر) ادامه خواهد داشت و اعضای شورای فائو و رئیس جدید شورای مستقل این سازمان (ICC) نیز انتخاب خواهند شد.
كنفرانس بین المللی سازمان خواربار و كشاورزی ملل متحد مهمترین نشست تصمیم گیری این سازمان است كه هر دو سال یك بار با حضور وزیران كشاورزی و برخی از رئیسان جمهوری و سایر مقام های 194 كشور عضو فائو برگزار می شود.
شركت كنندگان در این كنفرانس درباره موضوعات مهم منطقه ‌ای، اوضاع تغذیه و كشاورزی، مدیریت خشكسالی و كمبود آب ، كشاورزی خانوادگی و كاهش ضایعات محصولات كشاورزی و غذایی به بحث و گفت و گو می پردازند.
اروپام**461**انتشار: زهرا هژبری

سرخط اخبار جهان