۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۵۱
کد خبر: 82276229
T T
۰ نفر
برداشت 970تن میگو از مزارع پرورشی گلستان/80 درصد آماده صادرات

گرگان - ایرنا- مدیركل شیلات گلستان از برداشت حدود 970 تن میگو از مزارع پرورشی استان خبر داد و گفت: تاكنون میگوی 85 درصد از سطح مفید مزارع پرورشی گمیشان برداشت شده است.

به گزارش ایرنا از شیلات گلستان، سید جواد قدس علوی روز شنبه اظهار كرد: میانگین برداشت میگو در مزارع مجتمع پرورشی گمیشان حدود 3 تن در هر هكتار است و انتظار می رود امسال قریب یكهزار و 200تن میگو با میانگین وزنی 16 گرم و با افزایش بیش از 50 درصدی تولید نسبت به سال گذشته برداشت شود.
وی در خصوص كارگاه های عمل آوری فعال در استان نیز تصریح كرد: میگوهای صید شده در سه كارگاه عمل آوری در شهرستان های كردكوی و بندرتركمن بسته بندی شده اند كه حدود 80 درصد این محصول به خارج از كشور صادر خواهد شد.
مدیركل شیلات گلستان بیان داشت: در مجتمع پرورش میگو گمیشان 8 شركت با 25 مزرعه و به متراژ سطح مفید حدود 390هكتارفعال بوده و اردیبهشت امسال عملیات ذخیره سازی بیش از 83 میلیون بچه میگو را انجام داده اند كه تاكنون محصول 85 درصد این مزارع برداشت و 60 هكتار باقیمانده نیز تا نیمه آبان ماه، محصول خود را به مشتریان ارائه خواهند كرد.
قدس علوی همچنین افزود: سال گذشته 715 تن میگو در سطح مفید 270 هكتار در استان تولید شد.
وی با تاكید بر كیفیت میگوی تولید شده در مجتمع گمیشان ،اظهار كرد: میگوی گلستان به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب منطقه ، وجود آب با كیفیت كه مستقیم از دریا به مجتمع كانال كشی شده و ضریب تبدیل غذایی خوب در كشور منحصربفرد است و به همین دلیل و با توجه به تقاضای بازارهای جهانی پیش بینی می شود امسال نیز 80 درصد این محصولات صادر شود كه بالغ بر 5/5 میلیون دلار ارزآوری برای كشور به همراه خواهد داشت.
مجتمع پرورشی گمیشان تنها مجتمع تولید میگو در شمال كشور است كه تولید انبوه میگوی گونه وانامی را انجام می دهد.
گمیشان در شمال غرب استان گلستان واقع است.
1648
** انتشار دهنده: پری سالارنیا

سرخط اخبار استان‌ها