کد خبر: ۱۵۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 11
تحقیقات جدید نشان می‌دهد افزودن دارچین به رژیم غذایی، ممکن است به جبران برخی از این خطرات کمک کند.
  شفا آنلاین:      یک رژیم غذایی با چربی بالا، عامل خطر عمده‌ای برای بیماری‌های قلبی عروقی است و می‌تواند منجر به افزایش وزن، ابتلا به دیابت و سایر بیماری‌های زیان‌بخش می‌شود. با این ‌حال، تحقیقات جدید نشان می‌دهد افزودن دارچین به رژیم غذایی، ممکن است به جبران برخی از این خطرات کمک کند.

به گزارش شفا آنلاین:محققان دریافتند موش‌هایی که به مدت 12 هفته در رژیم غذایی پرچرب خود از دارچین استفاده کرده در مقایسه با سایر جوندگانی که دارای رژیم غذایی پرچرب بدون دارچین بودند، وزن کمتری کسب کرده و دارای سطح خونی چربی، قند و انسولین سالم‌تری بودند. بیماری‌های قلبی عروقی، شامل بیماری‌هایی است که بر قلب و عروق خونی اثر می‌گذارند؛ مانند حمله قلبی،سکته مغزی و بیماری‌های قلبی. بیماری‌های قلبی سالانه باعث مرگ‌و‌میر حدود 610 هزار مرد وزن در آمریکا می‌شود. رژیم غذایی نقش مهمی در بیماری‌های قلبی عروقی ایفا می‌کند. رژیم غذایی ناسالمی که سرشار از چربی است، می‌تواند باعث ابتلا به چاقی، دیابت نوع 2، کلسترول بالا و سایر بیماری‌های مرتبط با افزایش خطر بیماری‌های قلبی عروقی شود.

این تحقیقات نشان داده است که دارچین، دارای پلی‌فنل‌هایی است که اثرات ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارند.

مصرف این ماده ممکن است موجب کاهش عوامل خطر ناشی از تغذیه ضعیف برای بیماری‌های قلبی عروقی شود. موش‌های تغذیه شده با دارچین، در مقایسه با سایر موش‌هایی که مکمل دارچین همراه با رژیم غذایی پر چرب‌شان دریافت نکرده بودند، وزن کمتر و چربی شکمی کمتری داشتند و همچنین میزان سالم‌تری از قند، انسولین و چربی در خون‌شان وجود داشت. همچنین موش‌های تغذیه شده با دارچین، دارای مولکول‌های کمتر دخیل در فرآیند ذخیره‌سازی چربی و مولکول‌های آنتی‌اکسیدان و ضد التهابی بیشتر بودند که از بدن در مقابل آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو حفاظت می‌کنند. از این‌رو محققان به مصرف دارچین بعد از وعده‌های غذایی چرب تاکید دارند تا از تاثیرات منفی این نوع رژیم غذایی کاسته شود.سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: