۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۰۵
کد خبر: 82105588
T T
۰ نفر

78 طرح كشاورزی در كرمان افتتاح می شود

۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۰۵
کد خبر: 82105588
78 طرح كشاورزی در كرمان افتتاح می شود

كرمان - ایرنا - رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان كرمان گفت: 78 طرح در بخش های مختلف كشاورزی همزمان با هفته جهاد كشاورزی امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا عباس سعیدی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: این طرح ها در قالب بخش های دامپروری، امور دام، كشاورزی، آب و خاك، شیلات و صنایع تبدیلی و تكمیلی می باشد.
وی با بیان اینكه با بهره برداری از این طرح ها برای 910 نفر فرصت اشتغال ایجاد می شود تصریح كرد: هزینه اجرای این طرح ها 824 میلیارد ریال است كه در قالب تسهیلات بانكی و اعتبارات دولتی پرداخت شده است.
وی گفت: از این تعداد 42 طرح در حوزه آب و خاك و با اعتباری بالغ بر 63 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان كرمان ادامه داد: همچنین تعداد شش طرح صنایع تبدیلی و تكمیلی با اعتباری بیش از 46 میلیارد ریال، شش طرح حوزه شیلات با اعتبار 2 میلیارد ریال و 15 طرح دامپروری با هزینه ای بیش از 99 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
وی گفت: 9 پروژه زیربنایی كشاورزی با اعتبار 33 میلیارد ریال در هفته جهاد كشاورزی به بهره برداری خواهد رسید.
سعیدی با اشاره به اینكه توسعه كشت گلخانه ای از سیاست های دولت تدبیر و امید است اظهار كرد: در این هفته بهره برداری از 750 هكتار توسعه كشت گلخانه ای توسط بخش خصوصی را در نقاط مختلف استان خواهیم داشت.
وی درباره بخش شیلات گفت: در استان كرمان توانستیم 970 تن محصول شیلاتی را به میزان یكهزار و 560 تن افزایش دهیم و این رقم روز به روز در حال افزایش است.
وی افزود: امسال مجوز ورود 20 هزار اصله نهال خرمای مجول را گرفته ایم.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان كرمان گفت: خرمای مجول صرفه اقتصادی خوبی دارد به گونه ای كه سال گذشته قیمت هر كیلوگرم این خرما به 300 هزار ریال رسید.
وی درباره كشت گندم اظهار كرد: حدود 41 هزار هكتار سطح زیر كشت گندم داریم كه پیش بینی می شود 82 هزار تن گندم به سیلوها تحویل داده شود.
سعیدی مدیریت آب و آبیاری تحت فشار را از اولویت های سازمان جهاد كشاورزی عنوان كرد و گفت: در راستای افزایش بهره وری و مصرف بهینه از منابع آب استان، پیگیر تجهیز باغ ها و مزارع با سیستم آبیاری تحت فشار و پوشش كانال های انتقال آب هستیم.
وی بیان كرد: تاكنون 23 طرح آبیاری تحت فشار در یكهزار و 429 هكتار از اراضی استان كرمان اجرا شده است.
وی گفت: مشكل كشاورزی استان كرمان اجرا نكردن سیستم های نوین آبیاری می باشد.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان كرمان اضافه كرد: ما در استان با مشكل تولید مواجه نیستیم بلكه مازاد بر تولید هم داریم و در جهت صادرات گوشت قرمز، گوشت سفید و انواع محصولات گلخانه ای به صادركنندگان موفقی در این حوزه ها نیاز داریم.
سطح زیر كشت باغی و زراعی در 16 شهرستان زیر پوشش سازمان جهاد كشاورزی استان كرمان حدود 550 هزار هكتار است.
استان كرمان دارای 23 شهرستان است و جنوب استان با هفت شهرستان سازمان جهاد كشاورزی مستقل دارد.
سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات كشاورزی در هفت شهرستان جنوب استان كرمان تولید می شود.
21 تا 27 خرداد هفته جهاد كشاورزی نام دارد.
7429/3028

سرخط اخبار استان‌ها