۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۲۱
کد خبر: 82622483
T T
۰ نفر

تبليغ برخي مواد غذايي در صدا و سيما زيان آور است

۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۲۱
کد خبر: 82622483
تبليغ برخي مواد غذايي در صدا و سيما زيان آور است

كرج-ايرنا- سرپرست مركز بهداشت شهرستان فرديس گفت: تبليغ برخي مواد غذايي كه براي سلامتي مصرف كنندگان زيان آور است بايد در صدا و سيما متوقف شود.

به گزارش ايرنا،معصومه جودكي روز يكشنبه در نشست كار گروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان فرديس در محل فرمانداري برگزار شد، افزود: بررسي برنامه هاي شبكه هاي تلويزيوني نشان مي دهد كه وزارت بهداشت در كنترل رسانه ملي در اين قضيه موفق نبوده است ولي اين رسالت را به عهده شبكه بهداشت واگذار كردند تا در سطح شهرستان ها و استان ها دانشگاه علوم پزشكي اين موضوع را بررسي كنند.
وي ادامه داد: رويكرد بهداشت تبليغ مواد غذايي سالم براي گروه هاي سني مختلف است.
سرپرست مركز بهداشت شهرستان فرديس گفت: مواد غذايي مانند چيپس و پفك هرچند به لحاظ تبليغاتي براي صدا وسيما درآمد زا است اما براي سلامتي مردم زيان آور شناخته شده است.
جودكي افزود: اعتقاد ما بر اين است كه مردم بيشتر آموزش ها را از رسانه ملي دريافت مي كنند.
وي بيان داشت : بيماري هاي غيرواگير كه عامل آنها كم تحركي، دخانيات،تغذيه نامناسب و... است بايد با اطلاع رساني مناسب كنترل شود.
وي اظهار داشت: يكي از راهها علاوه بر آموزش سلامت در مردم تبليغات ناسالم بر اساس ماده 37 كنترل كنند سعي مي شود كميته آن مرتب تشكيل شود و گزارش آن را در كار گروه سلامت و امنيت غذايي ارائه شود.
وي افزود: در دنيا بيش از 50 درصد علت مرگ بيماري قلبي و عروقي را تشكيل مي دهد بيماري غير واگير مانند ديابت ،سرطان ها و اين آمار متاسفانه در ايران به بيش از 70 درصد مي رسد.
وي تصريح كرد: در قانون برنامه پنجم توسعه ماده 37 منع تبليغ مواد غذايي و داروهايي كه آسيب رسان هستند تصويب شد و قرار است كه كميته آن در شهرستان ها تشكيل شود.
جودكي گفت: بر اين اساسي مواد غذايي را به سه گروه آسيب رسان،كمتر سالم و ناسالم تقسيم شد .
وي اظهار داشت: طي 16 سال اخير تبليغات چيپس و پفك و انواع سس ها طبق
آمار ميزان مصرف آنها 400 برابر شده است.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب ** انتشار دهنده : محمد عزيزپور

سرخط اخبار استان‌ها