خبرگزاری کار ایران

نکاتی که باید پیش از خرید لوازم آرایشی بدانید!

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۳۲۹

احتمالاً همه ما پیش از خرید مواد غذایی و فرآورده های خوراکی، حساسیت ویژه ای به خرج می دهیم و با بررسی مواد تشکیل دهنده محصولات مختلف ابتدا از سلامت آن ها اطمینان حاصل می کنیم. هیچ کس منکر اهمیت سلامت غذایی که روزانه استفاده می کنیم نیست، اما آیا برای تغذیه و سلامت پوستمان نیز به همین اندازه اهمیت قائلیم؟

سلامت پوست و آراستگی ظاهری ما تا حد زیادی نشان دهنده اهمیت و احترامی است که برای خود قائلیم و رسیدگی و توجه به این موضوع پیش از هر چیز دیگر باعث افزایش اعتماد به نفس مان می شود. پس شاید بهتر باشد به هنگام خرید لوازم آرایشی و بهداشتی سهل انگاری نکنیم و با آگاهی کامل به خرید محصول مورد نظر خود بپردازیم.

این روزها بازار لوازم آرایشی و بهداشتی بیش از گذشته داغ شده و متأسفانه تعداد برند های تقلبی و بی کیفیت نیز روز به روز افزایش می یابد. بنابراین بد نیست تا پیش از خرید ابتدا با شیوه تشخیص لوازم آرایشی اصل و مهمترین ویژگی های محصولات مراقبت از پوست با کیفیت و سالم آشنایی یابید.

چه نوع لوازم آرایشی برای پوست شما مناسب است؟

یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود گاهی اوقات افراد از استفاده از لوازم آرایشی و مراقبت از پوست رضایت کافی نداشته باشند، انتخاب محصول نامناسب است. بگذارید صادقانه بگویم، هر نوع لوازم آرایشی برای پوست شما مناسب نیست! اولین و اصلی ترین قدم پیش از خرید محصولات پوستی، تشخیص نوع پوستمان و بررسی نیازهای آن است.

بنابراین قبل از هر چیز ابتدا نوع پوست خود را (خشک، چرب، مختلط) تعیین کنید و بعد با توجه به اطلاعات موجود روی بسته یک محصول اقدام به خرید کنید. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که توجه به میزان چربی یک کرم، لوسیون، ماسک، سرم و... چرا تا این اندازه مهم و ضروری است؟

اجازه دهید پاسخ این سوال را با مثالی ساده و ملموس برایتان توضیح دهیم. تصور کنید فردی پوست چربی دارد و حتی پس از شستشوی صورت، طی مدت زمان کوتاهی مجدداً چربی پوستش باز می گردد. این فرد به اشتباه کرم ضد آفتاب مخصوص پوست خشک را خریداری می کند و پس از چند روز استفاده صورت او پر از جوش های زیر پوستی می شود. فرمولاسیون محصولات مخصوص پوست خشک به گونه ای طراحی شده اند تا pH و چربی پوست خشک را به حد تعادل برسد و نه پوست چرب را!

بنابراین فردی که پوست چربی دارد با استفاده از محصولات ویژه پوست خشک، چربی و سنگینی بیشتری را بر روی پوست خود احساس کرده و به مرور زمان با تجمع این چربی اضافه و با حضور جوش های زیر پوستی غافلگیر خواهد شد! احتمالاً تا به اینجا متوجه شده اید که چرا توجه به نوع پوست پیش از خرید لوازم آرایشی اهمیت بالایی دارد.

آیا استفاده از لوازم آرایشی آسیب زننده و خطرناک است؟

سوالی که بدون شک در ذهن همه ما وجود دارد آن است که آیا ممکن است محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی به مرور زمان باعث پیری زودرس پوست یا مسمومیت شوند؟ به طور کلی می توان گفت همه لوازم آرایشی و بهداشتی پایه شیمیایی دارند و حتی محصولاتی که از ترکیبات گیاهی مشتق شده اند نیز در دسته فرآورده های شیمیایی طبقه بندی می گردند.

اما اگر بخواهیم صادقانه به این موضوع نگاه کنیم متوجه می شویم روزانه پوست خود را تحت اثر بسیاری از این مواد قرار می دهیم. آیا باید از امروز تمام کرم ها و لوازم آرایشی خود را کنار بگذاریم؟ واضح است که چنین رویه ای منطقی به نظر نمی رسد. با خرید لوازم آرایشی استاندارد و فاقد مواد مضره و یادگیری شیوه صحیح استفاده از آن ها می توان از آسیب دیدن پوست و پیری زودرس جلوگیری کرد. نکته قابل توجه دیگر آن است که در بسیاری از موارد این عدم اطلاع ما از چگونگی استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی است که باعث آسیب دیدن پوست و بروز جوش می شود.

می پرسید منظور از شیوه صحیح استفاده از فرآورده های آرایشی و بهداشتی چیست؟ با رعایت چند نکته ساده می توان با خیال آسوده از لوازم آرایشی استفاده کرد و از هرگونه خطری نیز به دور بود. از جمله این نکات کلیدی می توان به توجه به مواد تشکیل محصولات آرایشی، شستشوی صورت پیش از استفاده از این فرآورده ها و پاک کردن پوست از آن ها در انتهای روز اشاره کرد.

در ادامه شما را با مواد خطرناک و مضر موجود در برخی لوازم آرایشی آشنا خواهیم کرد تا به هنگام خرید انتخاب ساده و سالم تری داشته باشید.

آشنایی با مواد شیمیایی مضر موجود در لوازم آرایشی

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، توجه به مواد اولیه سازنده محصولات پوستی پیش از خرید لوازم آرایشی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این روزها به لطف شناخته شدن مواد شیمیایی مضر، جدیدترین و بهترین برند های تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات خود به سالم ترین شکل ممکن روانه بازار می کنند. گرچه حذف این مواد که از نظر اقتصادی صرفه بیشتری دارند تا حدی موجب افزایش قیمت این فرآورده ها می شود اما قطعاً سلامت ما بیش از هرچیزی ارزش دارد.

در ادامه قصد داریم تا برخی از مواد شیمیایی مضر و آسیب زننده ای را برشماریم که همچنان در لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی حضور دارند:

  • پارابن ها
  • سدیم لوریل سولفات
  • تولوئن
  • فتالئات ها
  • پلی اتیلن گلیکول (PEG)
  • فرمالدهاید
  • دی اتانول آمین
  • تری کلوسان
  • اکسی بنزون

همانطور که گفته شد، این مواد شیمیایی در لوازم آرایشی اصل و استاندارد استفاده نشده و در مواد اولیه آن ها موجود نیستند. اما متأسفانه همچنان در برخی از فرآورده های آرایشی تقلبی و فیک که از اصالت و کیفیت کافی برخوردار نیستند دیده می شوند. حالا که با این مواد مضر آشنایی پیدا کردید پیش از خرید لوازم آرایشی حتماً ابتدا به جستجو درباره مواد اولیه تشکیل دهنده آن ها بپردازید تا محصولات تقلبی دامن گیرتان نشوند!

از بررسی کیفیت لاک ناخن غافل نشوید!

دنیای فرآورده های آرایشی و بهداشتی حد و مرزی نمی شناسد و البته بررسی و ارائه تکنیک هایی برای انتخاب صحیح هر یک از این محصولات هم در ظرفیت این مطلب نمی گنجد. اما یکی از فرآورد های آرایشی که حتماً باید به آن اشاره شود، لاک ناخن است که بسیاری از ما به دلیل مصرف زیاد آن با بی توجهی به انتخاب برند هایی غیر استاندارد و تقلبی که از نظر اقتصادی به صرفه ترند روی آورده ایم.

ناخن های ما هم مثل پوستمان به مراقبت صحیح نیاز دارند و با در تماس بودن با لاک های غیر استاندارد و بی کیفیت شکننده و بد شکل می شوند. بنابراین برای انتخاب لاک ناخن مورد نظر خود نیز حساسیت کافی به خرج داده و مواد اولیه مضره آن را بررسی کنید تا به خشکی و شکنندگی ناخن مبتلا نشوید!

محصولاتی که باید در کنار لوازم آرایشی استفاده شوند

پس از انتخاب و خرید لوازم آرایشی مورد نظرتان باید این نکته مهم را نیز در نظر داشته باشید که برای پاک کردن این فرآورده ها از روی پوستتان نمی توانید از هر نوع شوینده ای استفاده کنید. این روز ها لوازم آرایشی ضد آب و بر پایه روغن بیش از گذشته ترند شده و محبوبیت یافته اند.

شستشوی این فرآورده ها را باید به شوینده هایی سپرد که به طور مشابهی فرمولاسیونی بر پایه روغن داشته باشند تا بتوانند ریمل، پودر ها، کرم ها و رنگ مداد هایی که بر صورتتان کشیده اید را کاملاً و از عمق پوستتان پاک کنند. پس نه تنها باید در خرید لوازم آرایشی دقت داشته باشید بلکه برای انتخاب شوینده مناسب نیز باید حساسیت کافی به خرج دهید.

توجه...

توجه کنید که تونرها جای شوینده های صورت را پر نمی کنند! در طی روز و با گذراندن وقتمان در هوای آلوده شهری، پوست مان در پایان روز نیاز به پاکسازی از باکتری ها، چربی و هر ماده شیمیایی دارد و باید به خوبی تمیز شود. پیش از استفاده از تونر، سرم، آبرسان و روغن حتماً و حتماً پوست خود را با شوینده مناسب بشویید.

چگونه لوازم آرایشی تقلبی را تشخیص دهیم؟

گرچه با شناخت مواد مضر و خطرناک شیمیایی و بررسی لیست مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی می توان تا حد زیادی به کیفیت و اصالت این فرآورده ها پی برد، اما این تنهای راهی نیست که پیش پای شماست.

فاکتور تأثیرگذار دیگری که به ما در خرید لوازم آرایشی اصل و با کیفیت کمک می کند، انتخاب فروشگاهی معتبر و تخصصی است که بر حوزه سلامت و آراستگی پوست تمرکز داشته باشد. فروشگاه اینترنتی لادوکر یکی از مراکز تخصصی ارائه کننده لوازم آرایشی از قبیل کرم های ضد آفتاب، رژ لب، ریمل، خط چشم، مداد ابرو و محصولات مراقبت از پوست مثل انواع لایه بردار، کرم ها و ماسک های مراقبتی و صد ها محصول دیگر است.

این فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی هر آنچه برای مراقبت بهتر از پوست و زیبایی هایتان نیاز دارید را در بر گرفته و به همین دلیل نیز دست شما را برای انتخاب آنچه برایتان مناسب تر است باز می گذارد. اگر پس از مطالعه نکاتی که گفته شد برای خرید لوازم آرایشی اصیل و با کیفیت اهمیتی قائلید بد نیست تا سری به این فروشگاه بزنید.

نکاتی که باید پیش از خرید لوازم آرایشی بدانید!

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز