۱۰ آبان ۱۳۹۵، ۹:۴۱
کد خبر: 82288010
T T
۰ نفر
كاهش 20درصدی سطح زیركشت ذرت علوفه ای در ابركوه یزد

یزد- ایرنا- مدیر جهاد كشاورزی شهرستان ابركوه با اعلام خبر آغاز برداشت ذرت علوفه ای از 120هكتار ذرت علوفه ای در این شهرستان گفت :سطح زیركشت این محصول در سال زراعی جاری نسبت به سال قبل 20درصد كاهش داشته است .

مهدی غیب الهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا علت كاهش میزان كشت این محصول را پر آبخواه بودن محصول و افت آبهای زیرزمینی بر اثر استمرار دامنه خشكسالی عنوان كرد.
وی اضافه كرد: با توجه به دوره كوتاه مدت تولید این محصول و به منظور تامین علوفه مورد نیاز دام های ابركوه و شهرهای اطراف كار برداشت ذرت علوفه ای تا اواخر آبان ماه ادامه خواهد داشت.
غیب الهی ادامه داد: از این میزان سطح زیر كشت با احتساب برداشت 60 تن در هرهكتار و در برخی مزارع تا 80 تن در هكتار پیش بینی می شود بیش از هفتهزار و 400 تن ذرت علوفه ای از مزارع این شهرستان برداشت شود.
به گفته این مسئول بیش از50 كشاورز در این شهرستان طرف قرارداد تولید ذرت علوفه ای هستند كه محصول ذرت آنان با 2 دستگاه چاپر برداشت می شود.
مدیرجهاد كشاورزی شهرستان ابركوه تصریح كرد: این محصول برای استفاده خوراك دام در دامداری ها به صورت سیلو شده با كیفیت و ماندگاری بالا استفاده می شود.
براساس این گزارش ،سطح زیر كشت اراضی زراعی و باغی این شهرستان 17 هزار هكتار اعلام شده است .
شهرستان ابركوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 كیلومتری غرب یزد واقع است.
7539/ 5054 خبرنگار: ابوالفضل كارگر ** انتشار:بهنام احمدی *
irnayazdd@

سرخط اخبار استان‌ها