قیمت مرغ پر کشید/ گرانفروشی حدود 4 هزار تومانی در هر کیلوگرم

11:24 - 17 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۳۸۳۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
در حالی که قیمت مرغ بر اساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار ۸ هزار و ۱۷۵ تومان تعیین شده است اما، در بازار قیمت این محصول پروتئینی به ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، گزارش میدانی از واحد‌های صنفی سطح شهر نشان می‌دهد قیمت مرغ افزایش یافته و قیمت جدیدی را برای خود به ثبت رسانده است.

بر این اساس قیمت هر کیلوگرم مرغ با افزایش ۶۰۰ تومانی نسبت به ابتدای هفته گذشته به رقم ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان رسید و رکورد قیمتی جدیدی را برای خود ثبت کرد.

این در حالی است که طبق آخرین مصوبه مردادماه ستاد تنظیم بازار قیمت قانونی هر کیلوگرم مرغ ۸ هزار و ۱۷۵ تومان تعیین شده و فروش با قیمت بالاتر تخلف محسوب می‌شود.

قیمت مرغ پر کشید/ گرانفروشی حدود 4 هزار تومانی در هر کیلوگرم

البته این مصوبه ستاد تنظیم بازار با مخالفت تولیدکنندگان مواجه شد، تولیدکنندگان معتقدند این قیمت آن‌ها را دچار ضرر و زیان می‌کند و موجب تعطیلی واحد‌های تولیدی می‌شود.

با توجه به اعتراض صورت گرفته از سوی تولیدکنندگان مقرر شد تا قیمت جدیدی برای مرغ تعیین شود که هنوز این تکلیف این موضوع مشخص نشده است.

البته به گفته برومند چهارآئین مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های مرغداران، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان را برای هر کیلوگرم گوشت مرغ محاسبه و برای تصویب نهایی و ابلاغ به ستاد تنظیم بازار ارائه شد؛ اما در نهایت این ستاد برای هر کیلوگرم مرغ قیمت ۹۸۰۰ تومان را تصویب کرده که هنوز ابلاغ نشده است.

وی گفته بود؛ در صورت تصویب این مبلغ، مرغداران برای هر کیلو گوشت مرغ با احتساب افزایش هزینه نهاده‌های تولید هزینه‌های حمل و کشتارگاه ۱۳۱۲ تومان ضرر می‌کنند.

مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های مرغداران تصریح کرد: دولت باید قیمت گذاری گوشت مرغ را به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی این بخش واگذار کند و دخالتی در تعیین قیمت نداشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *