۹ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۲۲
کد خبر: 81900263
T T
۰ نفر
گزارش رویترز از ركوردشكنی قیمت گندم در آمریكا

تهران-ایرنا- خبرگزاری رویترز اعلام كرد، بهای گندم امروز(چهارشنبه) روی تابلو تجاری بازار شیكاگو برای دومین روز متوالی افزایش یافت و به بیشترین مقدار خود در هشت روز گذشته رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از رویترز، نگرانی از نامساعد شدن هوا در آمریكا موجب افزایش خرید گندم شده و قیمت این محصول را به بالاترین سطح در بیش از یك هفته گذشته رساند.
سویا نیز كه به كف قیمت 11 روزه رسیده بود، امروز برای دومین روز متوالی در بازار شیكاگو بالا رفت، این در حالی است كه قیمت ذرت تنها كمی افزایش پیدا كرد.
قیمت گندم برای تحویل در ماه مارس (اسفند)، روی تابلو تجاری بازار شیكاگو، با چهار دهم درصد افزایش نسبت به دیروز (سه شنبه) به 4.78 دلار در هر بوشل رسید كه بالاترین قیمت از 22 دسامبر (اول دی) است. قیمت گندم دیروز نیز در این بازار دو درصد بالا رفت كه بیشترین افزایش در تقریبا یك ماه گذشته بود.
هر بوشل معادل 25.4 كیلوگرم است.
«هانا یانسن» تحلیلگر ارشد شركت تحقیقاتی پروفارمر استرالیا در یادداشتی گفت: طوفان در آمریكا منجر به جاری شدن سیل در بخش هایی از این كشور شده و این مساله نگرانی در مورد تداركات كشت گندم زمستانه را به همراه داشته است.
قیمت تحویلی سویا در ماه مارس كه دیروز نیم درصد بالا رفته بود، امروز نیز با چهار دهم درصد افزایش به 8.69 دلار در هر بوشل رسید.
قیمت تحویل در ماه مارس ذرت نیز پس از تجربه یك افزایش چهار درصدی در سه شنبه گذشته، امروز با سه دهم درصد افزایش به 3.63 دلار در بوشل رسید. اقتصام(6)1063 ** 2023
۰ نفر

سرخط اخبار جهان