۲۹ مهر ۱۳۹۵، ۹:۲۶
کد خبر: 82273743
T T
۰ نفر
برداشت 4 میلیون و 600 هزار گل شاخه بریده در چهارمحال و بختیاری

شهركرد - ایرنا - مدیرامور باغبانی جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید و برداشت 4 میلیون و 600 هزار گل شاخه بریده از گلخانه های این استان در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

ابراهیم شیرانی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا، وسعت گلخانه های سطح استان را 17 هكتار برآورد كرد و اظهار كرد: بطور میانگین تولید هر مترمربع 110 شاخه گل رز تولید می شود.
وی گل رز تولیدی در چهارمحال و بختیاری به دلیل ارتفاع بالا ازسطح دریا و داشتن شرایط آب و هوای مطلوب در 10 رقم و از نظر تنوع رنگ در سطح كشورهای خاورمیانه منحصر به فرد دانست.
مدیر امور باغبانی جهادكشاورزی چهارمحال و بختیاری از اشتغال 170 نفر به صورت مستقیم در 7 گلخانه تولید گل در شهرستانهای شهركرد، بروجن و كیار را یادآور شد و تصریح كرد: بخش عمده گل شاخه بریده استان به تهران، اصفهان و از طریق پایانه گل و گیاه آنجا به كشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
مدیر امور باغبانی جهاد كشاورزی چهارمحال وبختیاری توضیح داد: از تعداد گل شاخه بریده تولیدی در سال جاری 500 هزار شاخه آلسترومریا بوده است.
استان چهارمحال و بختیاری با قرار گرفتن در سرچشمه رودخانه كارون، زاینده رود و دز و تنوع آب و هوای مطلوب چهار فصل ، بهترین شرایط تولید گل و محصولات گلخانه ای را دارد.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی** انتشاردهنده: موسی فعالیان
6199 / 1539

سرخط اخبار اقتصاد